Wykaz uchwał Rady Miasta podjętych w kadencji 2010-2014
Rejestr uchwał Rady Miasta
Stanowiska Rady Miasta
STANOWISKO NR 1
w sprawie poparcia obywatelskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
STANOWISKO NR 1/2012
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 9 lutego 2012 roku
w sprawie poparcia obywatelskiego projektu ustawy
o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
§ 1
Rada Miasta Podkowy Leśnej popiera obywatelski projekt ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego złożony do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 9 sierpnia 2011 r. i uczynienie go obowiązującym prawem.
§ 2
Wykonanie stanowiska powierza się Przewodniczącemu Rady Miasta Podkowy Leśnej, zobowiązując go do przesłania niniejszego stanowiska Marszałkowi Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Przewodniczącym Klubów Poselskich
i Parlamentarnych Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
UZASADNIENIE
Projekt ustawy reformującej tzw. „janosikowe” został przygotowany, jako projekt społeczny
i zyskał bardzo duże poparcie. Pod projektem swoje podpisy złożyło ponad 157 000 obywateli naszego kraju. Zbiórka podpisów została przeprowadzona w wielu gminach, miastach i regionach. Poparcie dla inicjatywy zreformowania „janosikowego” wyraziło szereg organizacji społecznych z całego kraju.
Projekt zasługuje na poparcie z uwagi na wyważony, kompromisowy i prorozwojowy charakter. Przewiduje utrzymanie mechanizmu wspomagania biedniejszych samorządów przy jednoczesnym ograniczeniu nadmiernego obciążenia płatników. Dzisiaj nadmierne „janosikowe” powoduje realne ograniczenie możliwości rozwojowych najbardziej dynamicznie rozwijających się samorządów, coraz lepiej służących lokalnym społecznościom i będących podporą wzrostu gospodarczego całego kraju. Projekt ustawy przewiduje także urealnienie sposobu wyliczania „janosikowego” w odniesieniu do rzeczywistej liczby mieszkańców największych miast oraz zmianę systemu przyznawania środków z subwencji na dotacje. Słusznym celem projektowanej ustawy jest to, aby środki z „janosikowego” były przeznaczane na konkretne cele inwestycyjne, służące trwałemu rozwojowi biedniejszych regionów a nie jak dotychczas mogły być pożytkowane na dowolne, często drugorzędne potrzeby.
Rafał Szczepański
Pełnomocnik Komitetu Inicjatywy
Ustawodawczej projektu ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
STANOWISKO NR 2
w sprawie powołania zespołu doradczego do wypracowania koncepcji wykorzystania na cele miejskie willi Jókawa
STANOWISKO
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 28 czerwca 2012 r.
§ 1
Powołuje się zespół doradczy w celu wypracowania koncepcji zagospodarowania
i wykorzystania na cele miejskie willi Jukawa oraz wskazania źródła finansowania wybranej koncepcji.
§ 2
W skład zespołu wchodzą:
1. Konrad Biedul,
2. Anna Dobrzyńska-Foss,
3. Maciej Foks,
4. Robert Gawałkiewicz,
5. Tadeusz Iwiński,
6. Stanisław Ledóchowski,
7. Ewa Jaśkowiak-Leszczyńska,
8. Elżbieta Ozimek,
9. Grzegorz Smoliński,
10. Dorota Wacławek,
11. Jacek Wojnarowski,
12. Elżbieta Wolska-Zdunek,
13. Stefan Żółtowski.
§ 3
Na przewodniczącą Zespołu powołuje się Annę Dobrzyńską – Foss.
§ 4
Zespół przedstawi wnioski Radzie Miasta i Burmistrzowi Miasta w terminie do 31 sierpnia 2012 r.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
UZASADNIENIE
Rada Miasta na XX sesji w dniu 31 maja 2012 r. zaakceptowała wnioski Komisji: Budżetu, Inwestycji i Finansów oraz Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska o powołanie zespołu doradczego w celu wypracowania koncepcji zagospodarowania i wykorzystania na cele miejskie willi Jukawa terminie do 31 sierpnia 2012, powołując do jego składu radnych:
Annę Dobrzyńską-Foss, Macieja Foksa oraz Grzegorza Smolińskiego, zgłoszonych przez
w/w komisje.
Przewodniczący Rady zwrócił się do Burmistrza Miasta oraz podkowiańskich organizacji pozarządowych o wskazanie przedstawicieli do składu zespołu. Skład zespołu został uzupełniony o osoby posiadające określone specjalizacje zawodowe i przedstawia się następująco:
1. Konrad Biedul – ekonomista,
2. Anna Dobrzyńska-Foss – radna,
3. Maciej Foks – radny,
4. Robert Gawałkiewicz – prawnik,
5. Tadeusz Iwiński – właściciel willi „Aida”,
6. Stanisław Ledóchowski – historyk sztuki,
7. Ewa Jaśkowiak-Leszczyńska – architekt (Związek Podkowian),
8. Elżbieta Ozimek – Nova Podkova,
9. Grzegorz Smoliński – radny,
10. Dorota Wacławek – Komitet Obrony Willi „Jukawa”,
11. Jacek Wojnarowski – inżynier (TPMOPL),
12. Elżbieta Wolska-Zdunek – liga Ochrony Przyrody Oddziała w Podkowie Leśnej,
13. Stefan Żółtowski – architekt (Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej Miasta Podkowa Leśna).
Wszyscy członkowie zespołu doradczego są mieszkańcami Podkowy Leśnej.
Funkcję przewodniczącego Zespołu proponuje się powierzyć radnej Annie Dobrzyńskiej – Foss, inicjatorce jego powołania.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
STANOWISKO NR 3
w sprawie koncepcji wykorzystania willi Jókawa
STANOWISKO NR 3/2012
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 27 września 2012 r.
w sprawie koncepcji wykorzystania willi Jókawa
Rada Miasta Podkowy Leśnej postanawia:
§ 1
Mając na uwadze sprawozdanie z dnia 3 września 2012 r. Zespołu doradczego Rady Miasta
Podkowa Leśna powołanego w celu wypracowania koncepcji zagospodarowania
i wykorzystania na cele miejskie willi Jókawa oraz wskazania źródła finansowania wybranej
koncepcji – uznaje, Ŝe willę Jókawa należy przeznaczyć pod najem lub dzierżawę.
§ 2
Wykonanie stanowiska powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
STANOWISKO NR 4
w sprawie sytuacji finansowej Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim
STANOWISKO NR 4/2012
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 20 grudnia 2012 r.
w sprawie sytuacji finansowej Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim
Rada Miasta Podkowa Leśna protestuje przeciwko:
1. wstrzymaniu przez Mazowiecki Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia finansowania nadwykonań procedur medycznych ratujących życie i zdrowie, zrealizowanych przez Szpital Zachodni im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim w roku 2012;
2. niedoszacowaniu przez Mazowiecki Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia planowych kontraktów dla szpitali wysokospecjalistycznych w roku 2013, w tym także dla Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim .
Jednocześnie zwracamy się do Ministra Zdrowia o wystąpienie z inicjatywą nowelizacji ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 164 poz. 1027 z późn. zm.), tak, aby system kontraktowania usług medycznych uwzględniał realne, wyższe koszty wykonywania procedur specjalistycznych i nie generował zadłużania się szpitali samorządowych.
Uzasadnienie
Szpital Zachodni w Grodzisku Mazowieckim jest największym, a zarazem najnowocześniejszym wysokospecjalistycznym szpitalem powiatowym zachodniej części województwa mazowieckiego. Świadczy usługi nie tylko dla czterech powiatów (ok. 350 tys. osób), ale w związku z prawami pacjenta do wyboru lekarza i szpitala – także dla mieszkańców całego województwa, a nawet kraju.
Standard udzielanych usług, wysokokwalifikowany zespół specjalistów różnych dziedzin ochrony zdrowia, wyposażenie w nowoczesną aparaturę diagnostyczną i leczniczą oraz dobre warunki pobytu pacjentów przyczyniły się do osiągnięcia wysokiej renomy, jaką Szpital Zachodni cieszy się w skali kraju. Potwierdzają to dane statystyczne: szpital dysponujący 340 łóżkami, przyjął w roku 2011 ponad 19,5 tys. pacjentów w leczeniu stacjonarnym i ponad 35 tys. pacjentów w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym, a do końca listopada br. ponad 18,5 tys. na oddziałach i blisko 34 tys. pacjentów w SOR
i można oczekiwać, że tegoroczne obłożenie szpitala będzie wyższe niż w ubiegłym roku. Należy także uwzględniać fakt, że ponad połowę stanowią chorzy spoza podstawowego obszaru działania szpitala!
Wysoka pozycja szpitala jest potwierdzana poprzez system akredytacji Ministra Zdrowia, uzyskiwane certyfikaty i ogólnopolskie rankingi, a także przez pacjentów wybierających właśnie tę placówkę w wypadku zagrożenia zdrowia lub życia. Także uwzględniając bliskość autostrady A2 i plany rozwoju powiatu grodziskiego, m. in. powstanie największego w Polsce parku rozrywki oraz centrum handlowego – należy się liczyć
z możliwością wręcz lawinowego wzrostu liczby pacjentów w najbliższych latach, właśnie
w tej placówce. Niestety, istniejący system kontraktowania i finansowania usług medycznych, nie uwzględnia charakteru i ocen działalności poszczególnych placówek i generuje konieczność zadłużania się szpitali dobrych, cenionych i wybieranych przez pacjentów
w trakcie trwania kontraktu.
Obecna sytuacja finansowa systemu ochrony zdrowia, w tym wstrzymanie finansowania przez NFZ nadwykonań za bieżący rok, przy jednoczesnym braku pomocy
ze strony Ministra Zdrowia, stawia dalsze funkcjonowanie Szpitala Zachodniego w obecnej formie i na dotychczasowym poziomie, pod znakiem zapytania, a w 2013 roku sytuacja szpitala może stać się wręcz dramatyczna.
W poczuciu odpowiedzialności za mieszkańców naszej miejscowości, a także w trosce o bezpieczeństwo zdrowia i życia mieszkańców Pasma Zachodniego Rada Miasta Podkowy Leśnej wyraża stanowczy protest przeciwko ograniczeniu dostępu do świadczeń zdrowotnych, spowodowanych niewydolnym systemem finansowania ochrony zdrowia.
Kierując się interesem publicznym, w imieniu mieszkańców Podkowy Leśnej domagamy się odpowiadającego realiom kontraktowania przez NFZ świadczeń szpitalnych i ich stosownego opłacania środkami pochodzącymi z naszych podatków! Nie godzimy się na ograniczanie konstytucyjnego prawa obywateli do ochrony zdrowia i na przerzucanie tego obowiązku na samorząd terytorialny.
Zwracamy się do Rady Ministrów, Ministra Zdrowia, Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Sejmowej Komisji Zdrowia o zainteresowanie się sytuacją finansową wysoko specjalistycznych szpitali Warszawy i województwa mazowieckiego oraz pilne podjęcie działań zmierzających do zmiany istniejących przepisów, tak aby dobre, cieszące się zaufaniem pacjentów placówki mogły realizować zadania, do których zostały powołane i nie ponosiły z tego tytułu konsekwencji finansowych.
W imieniu Rady Miasta Podkowy Leśnej
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowy Leśnej
/-/
Bogusław Jestadt
STANOWISKO NR 5
dot. „Kontroli działań urzędu miasta zmierzających do usprawnienia systemu podłączeń do sieci wodno kanalizacyjnej i płatności w aspekcie zwiększania dochodów dla miasta wraz z kontrolą procedur w zakresie nadzoru pracowników urzędu miasta w odniesieniu do konserwacji sieci i jakości wody. Kontrola systemu płatności za wodę w kontekście wprowadzonej ustawy śmieciowej.”
Stanowisko
Protokół kontroli
Załączniki do protokołu kontroli
Załącznik nr 2 do stanowiska
STANOWISKO NR 6
z dnia 4 lutego 2014 r. dla Wojewody Mazowieckiego w związku z pismem LEX.I.1410/1. 2014.GH z dnia 09.01.2014 r.
Stanowisko
Załącznik Nr 1 do stanowiska
Regulamin Komisji Rewizyjnej z dnia 4 stycznia 2011 r.
Regulamin Komisji Rewizyjnej zmieniony w dniu 17 grudnia 2013 r.
Załącznik Nr 3 do stanowiska
Załącznik Nr 4 do stanowiska
Załącznik Nr 5 do stanowiska – Nagranie z przebiegu XXXV sesji Rady Miasta Podkowy Leśnej w dniu 12 i 17. 12 2013 r. dostępne jest w Biurze Rady Miasta
Załącznik Nr 6 do stanowiska
Załącznik Nr 7 do stanowiska
STANOWISKO NR 7
z dnia 13 lutego 2014 r. dla Wojewody Mazowieckiego w związku z pismem LEX.I.40.30.2014.GH z dnia 31.01.2014 r.
Stanowisko
Załącznik do stanowiska – patrz STANOWISKO NR 5
Uchwała Nr 213/XLVI/2014
Uchwała Nr 214/XLVI/2014
Uchwała Nr 215/XLVI/2014
Uchwała Nr 212/XLVI/2014
Uchwała Nr 211/XLVI/2014
Uchwała Nr 210/XLVI/2014
Uchwała Nr 209/XLVI/2014
Uchwała Nr 208/XLVI/2014
Uchwała Nr 208/XLVI/2014
Załącznik Nr 1 Załącznik Nr 2 Załącznik Nr 3 Załącznik Nr 4
Załącznik Nr 5 Załącznik Nr 6 Załącznik Nr 7
Uchwała Nr 207/XLIV/2014
Uchwała Nr 206/XLIV/2014
Uchwała Nr 205/XLIV/2014
Uchwała Nr 205/XLIV/2014
Załącznik nr 1 Załącznik nr 2 Załącznik nr 3 Załącznik nr 4
Uchwała Nr 204/XLIII/2014
Uchwała Nr 203/XLIII/2014
Uchwała Nr 202/XLIII/2014
Uchwała Nr 201/XLII/2014
Uchwała Nr 200/XLI/2014
Uchwała Nr 199/XLI/2014
Uchwała Nr 198/XLI/2014
Uchwała Nr 197/XLI/2014
Uchwała Nr 197/XLI/2014 Załącznik do uchwały cz.1 Załącznik do uchwały cz.2
Uchwała Nr 196/XL/2014
Uchwała Nr 195/XL/2014
Uchwała Nr 194/XL/2014
Uchwała Nr 193/XL/2014
Uchwała Nr 192/XL/2014
Uchwała Nr 191/XL/2014
Uchwała Nr 190/XL/2014
Uchwała Nr 189/XL/2014
Uchwała Nr 188/XL/2014
Uchylona uchwałą Nr 36/IV/2019 z 24 stycznia 2019 r.
Uchwała Nr 187/XL/2014
Uchwała Nr 187/XL/2014 Załącznik nr 1 do uchwały Nr 187/XL/2014
Załącznik nr 2 do uchwały Nr 187/XL/2014
Uchwała Nr 186/XXXIX/2014
Uchwała Nr 185/XXXIX/2014
Uchwała Nr 184/XXXIX/2014
Uchwała Nr 184/XXXIX/2014 Wniosek grupy radnych miasta o uchylenie Regulaminu Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 4 stycznia 2011 r. wraz ze zmianami
Uchwała Nr 183/XXXVIII/2014
Uchwała Nr 182/XXXVIII/2014
Uchwała Nr 181/XXXVIII/2014
Uchwała Nr 180/XXXVII/2014
Uchwała Nr 179/XXXVII/2014
Uchwała Nr 178/XXXVII/2014
Uchwała Nr 176/XXXVII/2014
Uchwała Nr 177/XXXVII/2014
Uchwała Nr 175/XXXVII/2014
Uchwała Nr 174/XXXVI/2013
Uchylona uchwałą Nr 75/XVI/2015 z 26.11.2015 r.
Uchwała Nr 173/XXXVI/2013
Uchwała Nr 172/XXXVI/2013
Uchwała Nr 171/XXXVI/2013
Uchwała Nr 171/XXXVI/2013 Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 171/XXXVI/2013 Załącznik Nr 2 do uchwały Nr 171/XXXVI/2013 Objaśnienia wartości przyjętych w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2014-2025 dla Miasta Podkowy Leśnej
Uchwała Nr 170/XXXV/2013
Uchwała Nr 169/XXXV/2013
Uchwała Nr 168/XXXV/2013
Uchwała Nr 167/XXXIV/2013
Uchwała Nr 167/XXXIV/2013 Załącznik do uchwały Nr 167/XXXIV/2013 Strategia Zrównoważonego Rozwoju Miasta – Ogrodu Podkowy Leśnej na lata 2013-2025
Uchwała Nr 166/XXXIV/2013
Uchylona uchwałą Nr 75/XVI/2015 z 26.11.2015 r.
Uchwała Nr 165/XXXIV/2013
Uchwała Nr 164/XXXIV/2013
Uchwała Nr 163/XXXIV/2013
Uchwała Nr 163/XXXIV/2013 Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 163/XXXIV/2013 Załącznik Nr 2 do uchwały Nr 163/XXXIV/2013 Załącznik Nr 3 do uchwały Nr 163/XXXIV/2013 Załącznik Nr 4 do uchwały Nr 163/XXXIV/2013 Załącznik Nr 5 do uchwały Nr 163/XXXIV/2013
Uchwała Nr 162/XXXIII/2013
Uchwała Nr 161/XXXIII/2013
Uchwała Nr 160/XXXIII/2013
Uchwała Nr 160/XXXIII/2013 Załącznik nr 1 do uchwały Załącznik nr 2 do uchwały Załącznik nr 3 do uchwały Załącznik nr 4 do uchwały
Uchwała Nr 159/XXXII/2013
UCHWAŁA NR 159/XXXII/2013
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 27 czerwca 2013 r.
w sprawie zmiany uchwały Nr 153/XXXI/2013 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 13 czerwca 2013 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Miasta Podkowa Leśna
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym (tekst jedn.
Dz.U. z 2013 r., poz. 594) oraz art. 61 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 391
z późn. zm.) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:
§ 1
§ 4. uchwały Nr 153/XXXI/2013 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 13 czerwca 2013 r.
w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Miasta Podkowa Leśna otrzymuje brzmienie:
„Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.”
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Podkowy Leśnej
/-/
Jarosław Chrzanowski
Uzasadnienie
do uchwały Nr 159/XXXII/2013
Rady Miasta Podkowy Leśnej
z dnia 27 czerwca 2013 r.
w sprawie zmiany uchwały Nr 153/XXXI/2013 Rady Miasta Podkowy Leśnej
z dnia 13 czerwca 2013 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
na terenie Miasta Podkowa Leśna
§ 4. uchwały Nr 153/XXXI/2013 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 13 czerwca 2013 r.
w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Miasta Podkowa Leśna przyjęto w brzmieniu:
„Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2013 r.”.
Jednak w związku z uwagą Regionalnej Izby Obrachunkowej przekazaną w dniu 26 czerwca 2013 r. dotyczącą technicznej niemożności opublikowania uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego w odpowiednim terminie i jej wejściem w życie przed dniem 1 lipca 2013 r. wnosi się, by § 4. otrzymał brzmienie:
„Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.”.
Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Podkowy Leśnej
/-/
Jarosław Chrzanowski
Uchwała Nr 158/XXXII/2013
UCHWAŁA NR 158/XXXII/2013
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 27 czerwca 2013 roku
w sprawie zmiany uchwały nr 8/II/2010 z dnia 20 grudnia 2010 roku w sprawie powołania składów osobowych komisji Rady Miasta Podkowy Leśnej
Na podstawie art. 18 a ust. 1 i art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 594) oraz § 37 i 39 Organizacji wewnętrznej oraz trybu pracy Rady Miasta (zał. nr 3 do uchwały nr 66/XVIII/2004 z dnia
20 lutego 2004 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Podkowa Leśna – Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego z 2004 r. nr 79, poz. 1990 z późn. zm.) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:
§ 1
W § 1 uchwały nr 8/II/2010 z dnia 20 grudnia 2010 roku w sprawie powołania składów osobowych komisji Rady Miasta Podkowy Leśnej zmienionej uchwałą nr 16/IV/2011 z dnia 11 stycznia 2011 r. w sprawie zmiany uchwały nr 8/II/2010 z dnia 20 grudnia 2010 roku w sprawie powołania składów osobowych komisji Rady Miasta Podkowy Leśnej i uchwałą nr 105/XX/2012 z dnia 31 maja 2012 r. w sprawie zmiany uchwały nr 8/II/2010 z dnia 20 grudnia 2010 roku w sprawie powołania składów osobowych komisji Rady Miasta Podkowy Leśnej wprowadza się następujące zmiany:
1. § 1 pkt 1 ww. uchwały otrzymuje brzmienie:
„do Komisji Rewizyjnej:
Jarosław Kubicki, Adama Krupa, Helena Skowron, Grzegorz Smoliński, Agnieszka Świderska.”
§ 2
Pozostałe zapisy uchwały nr 8/II/2010 z dnia 20 grudnia 2010 roku pozostają bez zmian.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Podkowy Leśnej
/-/
Jarosław Chrzanowski
UZASADNIENIE
do uchwały Nr 158/XXXII/2013
Rady Miasta Podkowy Leśnej
z dnia 27 czerwca 2013 r.
do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 8/II/2010 z dnia
20 grudnia 2010 roku w sprawie powołania składów osobowych komisji Rady Miasta Podkowy Leśnej.
Zmiany w składzie osobowym Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Podkowy Leśnej związane są z rezygnacją radnej Anny Łukasiewicz i radnego Zbigniewa Bojanowicza
z członkostwa w tej Komisji.
Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Podkowy Leśnej
/-/
Jarosław Chrzanowski
Uchwała Nr 157/XXXII/2013
Uchwała Nr 157/XXXII/2013 Obwieszczenie Nr 1/2013 załącznik do uchwały Nr 157/XXXII/2013 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Podkowa Leśna – tekst jednolity załącznik do obwieszczenia Nr 1/2013
Uchwała Nr 156/XXXII/2013 - uchylona rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Mazowieckiego z dnia 30 lipca 2013 r.
UCHWAŁA NR 156/XXXII/2013
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 27 czerwca 2013 roku
w sprawie wprowadzenia w Urzędzie Miasta Podkowa Leśna audytu zewnętrznego organizacyjnego, dotyczącego procesu inwestycyjnego zadania „Budowa hali sportowej przy szkole samorządowej z uwzględnieniem rozbudowy i modernizacji szkoły”
podstawa prawna: do uzupełnienia przez obsługę prawną RM
Ze względu na opóźnienia w realizacji inwestycji w stosunku do zaplanowanych terminów Rada Miasta uchwala:
§ 1
1. Wprowadzenie w UM audytu zewnętrznego organizacyjnego, dotyczącego procesu inwestycyjnego zadania „Budowa hali sportowej przy szkole samorządowej
z uwzględnieniem rozbudowy i modernizacji szkoły. Audyt dotyczy okresu od 2007 roku do czerwca 2013 roku. Jego celem jest usprawnienie funkcjonowania UM pod względem organizacyjnym oraz w zakresie istniejącej gospodarki finansowej, wskazanie poprawnych praktyk, podniesienie wiedzy zarządczej oraz kompetencji zespołu odpowiedzialnego za realizację inwestycji w mieście. Zakres audytu obejmuje ocenę pod względem organizacyjnym zgodności procedur realizacji inwestycji, począwszy od etapu planowania i projektowania, z przyjętymi założeniami oraz wymogami prawa.
Cel i zakres zadania mają być osiągnięte przez niezależną i obiektywną i ocenę funkcjonowania jednostki audytowanej poprzez audytora wyłonionego zgodnie
z obowiązującymi przepisami. Kryteria wyboru audytora Rada Miasta przedstawi Burmistrzowi do dnia 15.09.2013 roku. Z audytu zostanie sporządzony raport, zawierający ocenę każdego z etapów procesu inwestycyjnego oraz wnioski i zalecenia. Rekomendacje i zalecenia audytorskie zostaną wykorzystane dla poprawy jakości zarządzania inwestycjami przez UM Podkowa Leśna.
2. Źródło finansowania z budżetu miasta kosztów audytu wskaże KR, jako wiodąca
w kwestii kontroli, po przeanalizowaniu sprawozdania z wykonania budżetu miasta
za 1-sze półrocze 2013 roku w porozumieniu z Komisją BFiI oraz Burmistrzem Miasta.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Podkowy Leśnej
/-/
Jarosław Chrzanowski
UZASADNIENIE
do uchwały Nr 156/XXXII/2013
Rady Miasta Podkowy Leśnej
z dnia 27 czerwca 2013 r.
w sprawie wprowadzenia w Urzędzie Miasta Podkowa Leśna audytu zewnętrznego organizacyjnego, dotyczącego procesu inwestycyjnego zadania „Budowa hali sportowej przy szkole samorządowej z uwzględnieniem rozbudowy i modernizacji szkoły”
Na XXXI sesji w dniu 13.06.2013 roku Rada Miasta Podkowa Leśna przyjęła Stanowisko
w sprawie wprowadzenia w UM audytu zewnętrznego organizacyjnego, dotyczącego zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa hali sportowej przy szkole samorządowej
z uwzględnieniem rozbudowy i modernizacji szkoły”.
Rada Miasta przyjęła to Stanowisko w głosowaniu imiennym stosunkiem głosów 8 za, 4 przeciw, 0 wstrzymujących.
Na posiedzeniu w dniu 19.06.2013 roku Komisja Rewizyjna, jako wiodąca w kwestiach kontroli, podjęła zgodnie ze Statutem Miasta inicjatywę uchwałodawczą i przygotowała projekt uchwały w sprawie wprowadzenia przedmiotowego audytu. W treści przedłożonego projektu uchwały Komisja Rewizyjna odniosła się wyłącznie do zapisów przyjętego przez Radę Miasta Stanowiska.
Komisja sformułowała także nieujęty w Stanowisku zapis dotyczący zakresu audytu
(w tekście projektu uchwały zaznaczony na czerwono) i wnosi poprzez Pana Przewodniczącego Rady Miasta do komisji merytorycznych o jego przedyskutowanie, ewentualne uzupełnienia i zaopiniowanie. Komisja proponuje, aby treść tego zapisu została ostatecznie przyjęta na sesji Rady Miasta .
Komisja Rewizyjna projekt uchwały w sprawie audytu przyjęła jednogłośnie, 4 za.
Uchwała Nr 155/XXXII/2013
UCHWAŁA NR 155/XXXII/2013
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 27 czerwca 2013 roku
w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu na 2012 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i art. 28a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. Nr 594) oraz art. 271 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.),
po zapoznaniu się z:
1. sprawozdaniem z wykonania budżetu na 2012 rok
2. sprawozdaniem finansowym za 2012 rok;
3. opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie;
4. informacją o stanie mienia Miasta Podkowy Leśnej;
5. stanowiskiem Komisji Rewizyjnej,
Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:
§ 1
Udziela się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej absolutorium z tytułu wykonania budżetu Miasta Podkowy Leśnej na 2012 rok.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Podkowy Leśnej
/-/
Jarosław Chrzanowski
UZASADNIENIE
do uchwały Nr 155/XXXII/2013
Rady Miasta Podkowy Leśnej
z dnia 27 czerwca 2013 r.
w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu na 2012 rok
Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 594) podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia
lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi z tytułu wykonania budżetu miasta należy
do wyłącznej właściwości rady gminy.
Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Podkowy Leśnej
/-/
Jarosław Chrzanowski
Uchwała Nr 154/XXXII/2013
UCHWAŁA NR 154/XXXII/2013
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 27 czerwca 2013 roku
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012 rok
wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu na 2012 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 594) oraz art. 270 ust. 4 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:
§ 1
Zatwierdza się sprawozdanie finansowe za 2012 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu na 2012 rok.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Podkowy Leśnej
/-/
Jarosław Chrzanowski
UZASADNIENIE
do uchwały Nr 154/XXXII/2013
Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 27 czerwca 2013 r.
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012 rok
wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu na 2012 rok
Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j. tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 594) oraz art. 270 ust. 4 ustawy
z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu należy do wyłącznej właściwości rady gminy.
Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Podkowy Leśnej
/-/
Jarosław Chrzanowski
Uchwała Nr 153/XXXI/2013
Uchwała Nr 152/XXIX/2013
Uchwała Nr 151/XXIX/2013
Uchwała Nr 151/XXIX/2013 Załącznik do uchwały Nr 151/XXIX/2013
Uchwała Nr 150/XXIX/2013
Uchwała Nr 149/XXIX/2013
Uchwała Nr 148/XXIX/2013
Uchwała Nr 147/XXIX/2013
Uchwała Nr 146/XXIX/2013
Uchwała Nr 145/XXIX/2013
Uchwała Nr 144/XXIX/2013
Uchwała Nr 144/XXIX/2013 Załącznik nr 1 do uchwały Załącznik nr 2 do uchwały Załącznik nr 3 do uchwały
Uchwała Nr 143/XXIX/2013
Uchwała Nr 143/XXIX/2013 Załącznik nr 1 do uchwały Załącznik nr 2 do uchwały
Uchwała Nr 142/XXIX/2013
Uchwała Nr 141/XXVIII/2013
Uchwała Nr 157/XXXII/2013 – znajduje się wyżej
Uchwała Nr 149/XXIX/2013 z dnia 21 marca 2013 r.
Uchwała Nr 141/XXVIII/2013 z dnia 31 stycznia 2013 r.
Uchwała Nr 140/XXVIII/2013
Uchwała Nr 139/XXVIII/2013
Uchwała Nr 138/XXVIII/2013
Uchwała Nr 137/XXVIII/2013
Uchwała Nr 136/XXVIII/2013
Uchwała Nr 135/XXVIII/2013
Uchwała Nr 134/XXVIII/2013
Uchwała Nr 133/XXVIII/2013
Uchwała Nr 133/XXVIII/2013
Załącznik nr 1 Załącznik nr 2 Załącznik nr 3 Załącznik nr 4
Uchwała Nr 132/XXVI/2012
Uchwała Nr 131/XXVI/2012
Uchwała Nr 130/XXVI/2012
Uchwała Nr 129/XXVI/2012
Uchwała Nr 129/XXVI/2012 Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 129/XXVI/2012 Załącznik Nr 2 do uchwały Nr 129/XXVI/2012
Uchwała Nr 128/XXVI/2012
Uchwała Nr 128/XXVI/2012 Załącznik do uchwały – Deklaracja
STRACIŁA MOC UCHWAŁĄ NR 156/XXVII/2016 Z 13 LIPCA 2016 R.
Uchwała Nr 127/XXV/2012
Uchwała Nr 126/XXV/2012
Uchwała Nr 125/XXV/2012
Uchwała Nr 124/XXV/2012
Uchwała Nr 123/XXV/2012
Uchwała Nr 122/XXV/2012
Uchwała Nr 121/XXV/2012
Uchwała Nr 120/XXV/2012
Uchwała Nr 120/XXV/2012 Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 120/XXV/2012 Załącznik Nr 2 do uchwały Nr 120/XXV/2012 Załącznik Nr 3, 4 i 5 do uchwały Nr 120/XXV/2012
Uchwała Nr 119/XXIV/2012
Uchwała Nr 118/XXIV/2012
Zmieniona uchwałą Nr 276/XLII/2017 z 30.11.2017 r.
Uchylona uchwałą Nr 298/XLIV/2018 z 20.03.2018 r.
Uchwała Nr 117/XXIV/2012
Uchylona uchwałą Nr 297/XLIV/2018 z 20.03.2018 r.
Stanowisko Rady Miasta
STANOWISKO NR 3/2012
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 27 września 2012 r.
w sprawie koncepcji wykorzystania willi Jókawa
Rada Miasta Podkowy Leśnej postanawia:
§ 1
Mając na uwadze sprawozdanie z dnia 3 września 2012 r. Zespołu doradczego Rady Miasta Podkowa Leśna powołanego w celu wypracowania koncepcji zagospodarowania
i wykorzystania na cele miejskie willi Jókawa oraz wskazania źródła finansowania wybranej koncepcji – uznaje, że willę Jókawa należy przeznaczyć pod najem lub dzierżawę.
§ 2
Wykonanie stanowiska powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
Uchwała Nr 116/XXIII/2012
Uchwała Nr 115/XXIII/2012
Uchwała Nr 115/XXIII/2012 Załącznik do uchwały Nr 115/XXIII/2012 Założenia do planu zaopatrzenia Gminy Podkowa Leśna w ciepło, energię elektryczna i paliwa gazowe
Uchwała Nr 114/XXIII/2012
Uchwała Nr 114/XXIII/2012 Załącznik nr 1 do uchwały Nr 114/XXIII/2012 Załącznik nr 2 do uchwały Nr 114/XXIII/2012 Załącznik nr 3 do uchwały Nr 114/XXIII/2012
Uchwała Nr 113/XXII/2012
Uchwała Nr 112/XXII/2012
UCHWAŁA NR 112/XXII/2012
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 24 lipca 2012 r.
w sprawie wyboru przewodniczącego Doraźnej Komisji Rady
dla opracowania projektu zmian w Statucie Miasta Podkowy Leśnej
Na podstawie art. 18 a ust. 1 i art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst. jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.)
oraz § 37 ust. 9 Organizacji wewnętrznej oraz trybu pracy Rady Miasta Podkowy Leśnej
(zał. nr 3 do uchwały Nr 66/XVIII/2004 z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Podkowa Leśna (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 79, poz. 1990 z późn. zm. ) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:
§ 1
Na przewodniczącego Doraźnej Komisji Rady dla opracowania projektu zmian w Statucie Miasta Podkowy Leśnej powołuje się radną Annę Łukasiewicz.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
Uzasadnienie
W związku z powołaniem przez Radę Miasta Podkowy Leśnej w dniu 28 czerwca 2012 r. Doraźnej Komisji Rady dla opracowania projektu zmian w Statucie Miasta Podkowy Leśnej (uchwała nr 109/XXI/2012) radni wybierają przewodniczącego
ze składu osobowego niniejszej Komisji. Wybór przewodniczącego pozwoli rozpocząć prace Komisji.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
Uchwała Nr 111/XXII/2012
UCHWAŁA NR 111/XXII/2012
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 24 lipca 2012 r.
Na podstawie art. 18 a ust. 1 i art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst. jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.)
oraz § 37 ust. 9 Organizacji wewnętrznej oraz trybu pracy Rady Miasta Podkowy Leśnej
(zał. nr 3 do uchwały Nr 66/XVIII/2004 z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Podkowa Leśna (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 79, poz. 1990 z późn. zm. ) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:
§ 1
W uchwale nr 9/II/2010 z dnia 20 grudnia 2010 roku w sprawie wyboru przewodniczących stałych komisji Rady Miasta Podkowy Leśnej wprowadza się następujące zmiany:
§ 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„Komisji Budżetu, Finansów i Inwestycji – Helena Skowron,”
§ 2
Pozostałe zapisy uchwały nr 9/II/2010 z dnia 20 grudnia 2010 roku pozostają bez zmian.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
Uzasadnienie
W związku z rezygnacją radnej Aliny Stenckiej z pełnienia funkcji Przewodniczącej Komisji Budżetu, Finansów i Inwestycji Rady Miasta Podkowy Leśnej zachodzi konieczność wyboru nowej/-ego przewodniczącej/-ego tejże Komisji.
Wobec powyższego wnoszę o zmianę uchwały nr 9/II/2010 z dnia 20 grudnia 2010 r. w sprawie wyboru przewodniczących stałych komisji.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
Stanowisko Rady Miasta
Uchwała Nr 110/XXI/2012
Uchwała Nr 109/XXI/2012
Uchwała Nr 108/XXI/2012
Uchwała Załącznik nr 1 do uchwały Załącznik nr 2 do uchwały Załącznik nr 3 do uchwały
Uchwała Nr 107/XXI/2012
Uchwała Nr 106/XXI/2012
Uchwała Nr 105/XX/2012
Uchwała Nr 104/XX/2012
Uchwała Nr 103/XX/2012
Uchwała Nr 102/XX/2012
Uchwała Nr 101/XX/2012
Uchwała Nr 100/XX/2012
Uchwała Nr 99/XX/2012
Uchwała Nr 98/XVIII/2012
Uchwała Nr 97/XVIII/2012
Uchwała Nr 96/XVIII/2012
Uchwała Nr 95/XVIII/2012
Zmieniona uchwałami Nr 16/II/2018 z 29.11.2018 r., Nr 77/VIII/2019 z 27.06.2019 r. i Nr 322/XLII/2022 r. z 08.09.2022 r.
Uchwała Nr 94/XVIII/2012
Uchwała Nr 93/XVIII/2012
Uchwała Nr 92/XVIII/2012
Uchwała Nr 91/XVIII/2012
Uchwała Nr 90/XVII/2012
Uchwała Nr 90/XVII/2012 Załącznik do uchwały Nr 90/XVII/2012
Uchwała Nr 81/XVII/2012
Uchwała Nr 89/XVII/2012
Uchwała Nr 88/XVII/2012
Uchwała Nr 87/XVII/2012
Uchwała Nr 86/XVII/2012
UCHWAŁA NR 86/XVII/2012
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 9 lutego 2012 r.
w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.
Na podstawie art. 18 ust 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) w związku z art. 17 ust. 2 ustawy
z dnia 10 maja 1990 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32 poz. 191 z późn. zm.) oraz art. 87 ust. 2 ustawy z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133 poz. 872 z późn. zm.) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:
§ 1
Powołuje się 5 osobową Komisję Inwentaryzacyjną, której przedmiotem działania jest dokonanie inwentaryzacji mienia podlegającego komunalizacji w mieście Podkowie Leśnej.
§ 2
Ustala się następujący skład osobowy Komisji, o której mowa w § 1:
1. Jarosław Chrzanowski
2. Helena Skowron
3. Tadeusz Jastrzębski
4. Małgorzata Wdowiak-Wojtków
5. Radosław Milczak
§ 3
Przewodniczącego komisji wybierają członkowie komisji spośród swojego grona.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
§ 5
Traci moc uchwała Nr 38/X/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 1 lipca 2003 r. w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
Uzasadnienie
do uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.
W związku z podejmowanymi działaniami porządkującymi stan prawny nieruchomości na terenie gminy, a być może pozyskania nowych terenów w zasobie miasta, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 1990 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32 poz. 191 z późn. zm.) wymagane jest powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej w celu dokonania komunalizacji.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
Uchwała Nr 85/XVII/2012
Uchwała Nr 84/XVII/2012
Uchwała Nr 83/XVII/2012
Uchwała Nr 82/XVII/2012
Uchwała Nr 82/XVII/2012 Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 82/XVII/2012 Załącznik Nr 2 do uchwały Nr 82/XVII/2012 Załącznik Nr 3 do uchwały Nr 82/XVII/2012 Załącznik Nr 4 do uchwały Nr 82/XVII/2012 Załącznik Nr 5 do uchwały Nr 82/XVII/2012
Uchwała Nr 80/XVI/2011
Uchwała Nr 79/XVI/2011
Uchwała Nr 78/XVI/2011
Uchwała Nr 78/XVI/2011 Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 78/XVI/2011 Załącznik Nr 2 do uchwały Nr 78/XVI/2011
Uchwała Nr 77/XV/2011
Uchwała Nr 76/XV/2011
Uchwała
UCHWAŁA NR 76/XV/2011
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 8 grudnia 2011 roku
w sprawie przyjęcia gminnego „Programu ochrony środowiska
dla Miasta Podkowa Leśna na lata 2011-2014 z perspektywą do 2018 roku”.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, ze zm.), art. 18 ust. 1, w zw. z art. 14
i art. 17 ust. 2 pkt 3 i ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska
(t. j. Dz. U z 2008 r. Nr 25, poz. 150, ze zm.), po zasięgnięciu opinii Zarządu Powiatu Grodziskiego, Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:
§ 1
Uchwala się gminny „Program ochrony środowiska dla Miasta Podkowa Leśna na lata 2011-2014 z perspektywą do 2018 roku”, w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
do uchwały Nr 76/XV/2011 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 8 grudnia 2011 r.
w sprawie przyjęcia „Programu Ochrony Środowiska
dla Miasta Podkowa Leśna na lata 2011-2014 z perspektywą do 2018 roku”.
Program Ochrony Środowiska dla Miasta Podkowy Leśnej opracowano zgodnie
z zapisami działu III ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 – Prawo Ochrony Środowiska
(Dz. U. Nr 62 poz. 527 z pózn. zm.) oraz wytycznymi Ministerstwa Środowiska w sprawie sporządzania Programów Ochrony Środowiska na szczeblu regionalnym i lokalnym.
Prawny obowiązek opracowania gminnych programów ochrony środowiska (gminnych polityk ekologicznych) wprowadziła norma prawna zawarta w ww. ustawie Prawo ochrony środowiska. Norma ta, zawarta w art. 17.1 stwierdza, że: „… organ wykonawczy (…) gminy, w celu realizacji polityki ekologicznej państwa, sporządza (…) gminne programy ochrony środowiska…”. Zakres tych dokumentów uszczegóławiają przepisy zawarte w art. 14 cytowanego aktu prawnego. Zgodnie z nim polityka ekologiczna gminy powinna określać między innymi: cele ekologiczne, priorytety ekologiczne, rodzaj i harmonogram działań proekologicznych, środki niezbędne do osiągnięcia celów, w tym mechanizmy prawno-ekonomiczne i środki finansowe.
Zgodnie z brzmieniem art. 14. ust. 2 politykę ekologiczną przyjmuje się na okres czterech lat z perspektywą obejmującą kolejne 4 lata.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami projekt gminnego POŚ jest opiniowany przez organ wykonawczy powiatu, na terenie, którego znajduje się dana gmina (art. 17 ust. 2).
Programu Ochrony Środowiska dla Miasta Podkowa Leśna na lata 2011-2014
z perspektywą do 2018 r. dla Miasta został poddany konsultacjom społecznym w terminie
od 19 października do 10 listopada 2011 r. na zasadach i w trybie określonych w ustawie
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. nr 199, poz. 1227 ze zm.), tzw. ustawy ocenowej.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
GMINNY PROGRAM OCHRONY ŚRODOWISKA DLA MIASTA PODKOWA LEŚNA NA LATA 2011-2014 Z PERSPEKTYWĄ DO 2018 ROKU
Raport z realizacji Programu Ochrony Środowiska za okres do 2013 roku
Załącznik do uchwały Nr 76/XV/2011
Uchwała Nr 75/XV/2011
Uchwała Nr 73/XV/2011
UCHWAŁA NR 73/XV/2011
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 8 grudnia 2011 roku
w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego, terminów i sposobu zgłaszania kandydatur na członków Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 41 „g” i „f” ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, ze zm.) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala,
co następuje:
§ 1
Określa się organizację i tryb działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego
w Podkowie Leśnej oraz tryb powoływania jej członków zgodnie z Regulaminem Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Podkowie Leśnej stanowiącym załącznik nr 1
do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni po opublikowaniu jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
UZASADNIENIE
do uchwały Nr 73/XV/2011 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 8 grudnia 2011 r.
w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego, terminów i sposobu zgłaszania kandydatur
na członków Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Na wniosek organizacji pozarządowych Burmistrz Miasta Podkowy Leśnej może powołać Gminną Radę Działalności Pożytku Publicznego. Zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 roku (Dz. U. nr 96 poz. 873 z późn. zm.) Rada Miasta w drodze uchwały określa tryb powoływania członków oraz tryb
i organizację działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia reprezentatywności organizacji pozarządowych oraz podmiotów,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, terminy i sposób zgłaszania kandydatur na członków Rady Gminnej oraz potrzebę zapewnienia sprawnego funkcjonowania tej Rady.
Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem konsultacyjnym i opiniodawczym. Reprezentowana jest przez przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli burmistrza i rady miejskiej. Do jej zadań należy w szczególności opiniowanie projektów strategii rozwoju gminy, opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym programów współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy, wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, udzielanie pomocy
i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej
a organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy, wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań
do realizacji przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 oraz
w sprawach rekomendowanych standardów realizacji zadań publicznych.
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 72/XV/2011 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 8 grudnia 2011 r.
Regulamin Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Podkowie Leśnej
§ 1
Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego w Podkowie Leśnej, zwana dalej „Radą”, jest organem konsultacyjnym i opiniodawczym powoływanym przez Burmistrza Miasta Podkowy Leśnej na wniosek organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych
w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. nr 96, poz. 873 ze zm.), zwana dalej „ustawą”, prowadzących działalność na terenie miasta Podkowa Leśna.
§ 2
Do zadań Rady należy w szczególności:
1. opiniowanie projektów strategii rozwoju miasta;
2. opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ustawy oraz programów współpracy
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy;
3. wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy;
4. udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy;
5. wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań do realizacji przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, oraz w sprawach rekomendowanych standardów realizacji zadań publicznych.
§ 3
Termin wyrażenia przez Radę opinii wynosi 14 dni od dnia doręczenia odpowiednio programu współpracy oraz projektu strategii rozwoju miasta. Nieprzedstawienie opinii
w terminie oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.
§ 4
W skład Rady wchodzą przedstawiciele Burmistrza Miasta i przedstawiciele Rady Miasta Podkowy Leśnej oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, prowadzących działalność na terenie miasta. Przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, prowadzących działalność na terenie miasta stanowią co najmniej połowę członków Rady.
§ 5
Członków Rady powołuje Burmistrz Miasta w drodze zarządzenia, z tym że:
a) przedstawicieli Rady Miasta wskazuje ze swego grona Rada Miasta,
b) przedstawicieli Burmistrza Miasta wskazuje Burmistrz,
c) powołanie członków rady reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy następuje spośród kandydatów zgłoszonych przez te organizacje lub pomioty.
§ 6
Kadencja Rady trwa dwa lata.
§ 7
1. Rada w obecności co najmniej połowy członków w głosowaniu jawnym bezwzględną większością głosów wybiera ze swojego grona przewodniczącego i wiceprzewodniczącego.
2. Kandydatów na przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady zgłasza co najmniej 1/3 członków Rady.
3. Odwołanie przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego następuje w takim samym trybie jakich powołanie.
§ 8
Rada obraduje na posiedzeniach.
1. Posiedzenia Rady zwoływane są przez przewodniczącego Rady lub na wniosek
co najmniej 1/3 członków Rady, z tym że pierwsze posiedzenie Rady zwołuje Burmistrz Miasta Podkowy Leśnej.
2. Posiedzenia Rady odbywają się przynajmniej dwa razy w roku.
3. Pracami Rady kieruje jej przewodniczący, a w czasie jego nieobecności wiceprzewodniczący.
4. Z każdego posiedzenia Rady sporządzany jest protokół. Protokół sporządzany jest przez wybranego do dokonywania tej czynności członka Rady. Wybór protokolanta następuje zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady obecnych na posiedzeniu.
§ 9
1. Rada podejmuje decyzje w postaci stanowisk i opinii zwykłą większością głosów
w obecności co najmniej połowy członków Rady
2. W przypadku braku quorum, o którym mowa w ust. 1 przewodniczący zamyka posiedzenie z jednoczesnym wskazaniem nowego terminu posiedzenia Rady.
3. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.
4. Decyzje Rady nie są wiążące dla władz miasta.
§ 10
1. Burmistrz odwołuje członka Rady przed upływem kadencji w drodze zarządzenia:
a) na jego wniosek,
b) na wniosek co najmniej 2 organizacji pozarządowych lub pomiotów wymienionych w art. 3 ust 3 ustawy, będących członkami Rady;
c) w przypadku skazania członka Rady prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie;
d) z własnej inicjatywy w przypadku swoich przedstawicieli;
e) na wniosek Przewodniczącego Rady Miasta w przypadku przedstawicieli Rady Miasta;
f) jeśli stał się trwale niezdolny do pełnienia obowiązków członka Rady z powodu choroby stwierdzonej orzeczeniem lekarskim;
g) w przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na trzech kolejnych posiedzeniach Rady.
2. W razie śmierci lub odwołania członka Rady Burmistrz uzupełnia skład Rady na okres do końca kadencji w sposób określony w § 5 niniejszego regulaminu.
§ 11
Każdy członek Rady przed rozpoczęciem w niej działalności jest zobowiązany
do złożenia pisemnego oświadczenia o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.
§ 12
Za pracę w Radzie nie przysługuje wynagrodzenie.
§ 13
Obsługę administracyjno-biurową zapewnia Urząd Miejski w Podkowie Leśnej.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
Uchwała Nr 74/XV/2011
Uchwała Nr 72/XV/2011
UCHWAŁA NR 72/XV/2011
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 8 grudnia 2011 roku
w sprawie przyjęcia rocznego „Programu współpracy Miasta Podkowy Leśnej z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012”.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) i art. 5 a ust. 1 ustawy z dnia
24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn. Dz.U.
z 2010 r. Nr 234, 1536 ze zm.) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:
§ 1
Uchwala się roczny „Program współpracy Miasta Podkowy Leśnej z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012”, w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.
§ 3
Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
do uchwały Nr 72/XV/2011 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 8 grudnia 2011 r.
w sprawie przyjęcia rocznego „Programu współpracy Miasta Podkowy Leśnej
z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność
pożytku publicznego na rok 2012”.
Uchwalenie „Programu współpracy Miasta Podkowy Leśnej z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012” jest obowiązkiem wynikającym z art. 5a ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie z dn. 24 kwietnia 2003 r. (Dz.U. z 2010 r. nr 234 poz. 1536). Coroczne konsultacje, jakim poddawany jest ten dokument w Podkowie Leśnej umożliwiają dostosowanie go do aktualnych potrzeb w ramach obowiązujących przepisów.
Celem programu jest m.in. budowanie partnerstwa pomiędzy Miastem Podkowa Leśna a organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, służącego rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb mieszkańców oraz wzmacnianiu roli aktywności obywatelskiej w rozwiązywaniu problemów lokalnych, w myśl celów Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Ogrodu Podkowy Leśnej na lata 2005-2014.
Potencjał i aktywność organizacji pozarządowych działających na terenie miasta Podkowa Leśna jest coraz większa. Organizacje nie nastawione na zysk, nie posiadające kapitału zakładowego dowiodły, że skutecznie i efektywnie realizują zadania z zakresu zadań własnych gminy. Skutecznie aplikują o środki zewnętrzne, podwyższają kwalifikacje swoich członków, budują markę Podkowy Leśnej – miasta świadomego społeczeństwa obywatelskiego.
Program realizuje założenia i zapisy Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Ogrodu Podkowy Leśnej na lata 2005-2014, określone wcześniej w Planie Rozwoju Lokalnego (Uchwała Rady Miasta z dnia 16.09.2004 r.), a także zapisu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Projekt uchwały został poddany konsultacjom społecznym. Uwagi do projektu uchwały można było zgłaszać do dnia 27 września br. W tym terminie nie wpłynęły żadne uwagi i propozycje zmian. Dodatkowo projekt uchwały był konsultowany na Forum Organizacji Pozarządowych dn. 24 października br. Podczas spotkania zgłoszono dwie uwagi, a których uwzględniono jedną, tj. uzupełniono w rozdz. 7 pkt 1. zapis dotyczący zadań priorytetowych, który otrzymał brzmienie (dodano słowo „edukacyjnych”):
1) Zaspokajanie potrzeb i zainteresowań kulturalnych, edukacyjnych i społecznych mieszkańców Miasta, w tym edukacja kulturalna i społeczna dzieci, młodzieży
oraz dorosłych, w tym osób niepełnosprawnych.
Drugą sugerowaną zmianą była propozycja, aby w rozdz. 10 i 11 uzupełnić ocenę programu
o zapisy umożliwiające jego ocenę jakościową. Zwrócono się do wnioskodawcy o sprecyzowanie zapisu, jednak nie uzyskano odpowiedzi – uwagi nie uwzględniono.
Załącznik do uchwały Nr 72/XV/2011 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 8 grudnia 2011 r.
Program współpracy Miasta Podkowy Leśnej z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012
Miasto Podkowa Leśna, dążąc do stworzenia demokratycznego ładu społecznego, za istotny czynnik uznaje budowę społeczeństwa obywatelskiego, którego bazą jest ścisłe partnerstwo między administracją publiczną a organizacjami pozarządowymi skupiającymi osoby wrażliwe społecznie.
Jednym z długookresowych celów strategicznych Miasta Podkowy Leśnej jest zapewnienie wszechstronnego rozwoju społeczno-kulturalnego mieszkańców, rozumianego jako wzmacnianie demokracji lokalnej w modelu partycypacyjnym, budowanie zaangażowania i integracji społecznej, wytworzenie poczucia tożsamości i tradycji miejsca, wykształcenie sprawnego systemu komunikacji społecznej, umacnianie więzi sąsiedzkich, życia towarzyskiego i kulturalnego, a także zapewnienie wysokiej jakości usług z zakresu edukacji podstawowej i ponadpodstawowej, kształcenia ustawicznego dorosłych, wychowania dzieci i młodzieży, usług kulturalnych, sportowo-rekreacyjnych, zdrowotno-opiekuńczych.
Rozdział 1
Cel główny i cele szczegółowe Programu
1. Celem głównym Programu jest budowanie partnerstwa pomiędzy Miastem Podkowa Leśna a organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, służącego rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb mieszkańców oraz wzmacnianiu roli aktywności obywatelskiej w rozwiązywaniu problemów lokalnych, w myśl celów Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Ogrodu Podkowy Leśnej na lata 2005-2014.
2. Cele szczegółowe Programu to:
1) tworzenie warunków do zwiększania aktywności społecznej mieszkańców Podkowy Leśnej, ich udziału w tworzeniu wizerunku miasta i rozwiązywaniu lokalnych problemów;
2) realizacja Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Ogrodu Podkowy Leśnej na lata 2005-2014;
3) promowanie społeczeństwa obywatelskiego poprzez wspieranie aktywności społeczności lokalnych;
4) umocnienie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie.
Rozdział 2
Zasady współpracy
1. Współpraca Miasta Podkowa Leśna z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami odbywa się na zasadach: równego dostępu do informacji, pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności.
2. Współpraca Miasta Podkowy Leśnej z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami dotyczy realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego.
3. Współpraca przybiera formy pozafinansowe oraz finansowe.
Rozdział 3
Zakres przedmiotowy współpracy
Przedmiotem współpracy władz Miasta Podkowy Leśnej z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest:
1. realizacja zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego,
2. podwyższanie efektywności działań (usług) kierowanych do mieszkańców miasta,
3. rozwiązywanie ważnych problemów związanych z zarządzaniem miastem, w tym problemów społecznych, m.in. poprzez określanie potrzeb mieszkańców i sposobu ich zaspakajania.
Rozdział 4
Podmioty programu współpracy
Program współpracy dotyczy organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanych dalej organizacjami, prowadzących swoją działalność na terenie Miasta Podkowy Leśnej na rzecz jego mieszkańców (bez względu na ich siedzibę).
Rozdział 5
Formy współpracy
I. Pozafinansowe formy współpracy:
1. wzajemne informowanie się o możliwości pozyskania zewnętrznych środków
na działalność własną oraz wspólną organizacji i miasta, w tym również ze środków zagranicznych lub w zakresie współpracy międzynarodowej oraz współpraca
w pozyskaniu środków ze źródeł innych niż budżet miasta;
2. wzajemna promocja organizacji społecznych oraz miasta;
3. użyczanie oraz wynajmowanie lokali i budynków na działalność statutową podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego na terenie Podkowy Leśnej;
4. wzajemne konsultacje w sprawach ważnych dla miasta i mieszkańców, w tym powoływanie mieszanych zespołów konsultacyjno-doradczych złożonych
z przedstawicieli organizacji i miasta;
5. realizacja wspólnych przedsięwzięć z organizacjami, w ramach których miasto i organizacje dzielą się zadaniami;
6. udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z miastem, które ubiegają się o dofinansowanie z innych źródeł;
7. informowanie o szkoleniach, konferencjach dotyczących organizacji pozarządowych;
8. umożliwienie prezentacji organizacji pozarządowych na stronie internetowej miasta i tablicy ogłoszeniowej w urzędzie.
II. Finansowe formy współpracy:
1. Zlecanie realizacji zadań publicznych odbywa się na zasadach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego na podstawie otwartych konkursów ofert, ogłaszanych przez Burmistrza Miasta;
2. Zlecanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań z pominięciem otwartego konkursu odbywa się na zasadach określonych w ustawie;
3. Realizacja zadania publicznego może mieć formę:
– powierzania wykonywania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji
na finansowanie ich realizacji,
– wspierania wykonywania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji
na dofinansowanie ich realizacji.
4. Wybór zlecenia realizacji zadań publicznych następuje w sposób zapewniający wysoką jakość wykonania danego zadania;
5. Organizacje pozarządowe i inne podmioty mogą z własnej inicjatywy złożyć ofertę realizacji zadań publicznych;
6. Na wniosek organizacji lub innego podmiotu Miasto może zlecić wykonanie realizacji zadania publicznego o charakterze lokalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert, jeśli spełnione są łącznie następujące warunki:
– wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10 000 zł,
– zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni,
– łączna kwota przekazana w ten sposób tej samej organizacji w danym roku kalendarzowym nie może przekroczyć 20 000 zł,
– łączna kwota przekazana w tym trybie nie może przekroczyć 20% dotacji planowanych w roku budżetowym na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe.
7. Dotacje nie mogą być wykorzystane na:
– zadania i zakupy inwestycyjne,
– zakupy gruntów,
– działalność gospodarczą,
– pokrycie kosztów utrzymania biura podmiotów programu, z wyłączeniem bezpośrednich kosztów związanych z realizacją zadania,
– działalność partii politycznych,
– działalność związków zawodowych, organizacji pracodawców i samorządów zawodowych,
– działalność fundacji, których jedynym fundatorem jest Skarb Państwa, jednostka samorządu terytorialnego lub partia polityczna.
8. Organizacje pozarządowe i inne podmioty mogą występować z wnioskami o udzielenie poręczeń i pożyczek na realizację zadań w sferze pożytku publicznego.
9. Finansowanie zadań publicznych zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym odbywa się w ramach budżetu Miasta.
Rozdział 6
Powoływanie i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w ramach ogłoszonych przez Miasto otwartych konkursów ofert.
2. Komisję konkursową powołuje Burmistrz Miasta Podkowy Leśnej. W skład komisji konkursowej wchodzą: przedstawiciel Rady Miasta, przedstawiciele Burmistrza, w tym pracownik koordynujący współpracę z organizacjami pozarządowymi (zwany dalej koordynatorem) oraz osoby reprezentujące organizacje oraz inne podmioty z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje oraz inne podmioty biorące udział w konkursie.
3. W pracach komisji konkursowej mogą uczestniczyć także, z głosem doradczym, osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
4. Koordynator zamieszcza te informacje w:
– Biuletynie Informacji Publicznej,
– na tablicy ogłoszeń Urzędu,
– na stronie internetowej miasta.
5. Burmistrz powołuje komisje konkursowe i wybiera przedstawicieli organizacji i innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których dotyczy konkurs.
6. Do członków komisji konkursowej biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.) dotyczące wyłączenia pracownika.
7. Przewodniczącym komisji konkursowej jest przedstawiciel Burmistrza.
8. Obsługę administracyjno-biurową komisji konkursowych prowadzi Koordynator.
9. Komisja konkursowa ocenia merytorycznie oferty, które przeszły pozytywnie weryfikację formalną. Ocena merytoryczna w szczególności polega na:
a) ocenie możliwości realizacji zadania przez oferenta,
b) ocenie spójności celu realizacji zadania określonego w ogłoszeniu oraz w ofercie z zakresem rzeczowym zadania, harmonogramem i kosztorysem,
c) sprawdzeniu oferty pod względem rachunkowym.
10. Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursu.
11. Komisja wypracowuje stanowisko, po zebraniu indywidualnych opinii wobec wszystkich
ofert i przedstawia je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji.
12. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Burmistrz Miasta Podkowy Leśnej.
13. Informacje o złożonych ofertach oraz o ofertach nie spełniających wymogów formalnych, jak również o odmowie lub udzieleniu dotacji na realizację zadań, będą podane
do publicznej wiadomości w formie wykazu umieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu.
Rozdział 7
Priorytetowe zadania publiczne oraz wysokość środków przeznaczonych
na realizację Programu
Do zadań priorytetowych w 2012 roku należą:
1. Zaspokajanie potrzeb i zainteresowań kulturalnych, edukacyjnych i społecznych mieszkańców Miasta, w tym edukacja kulturalna i społeczna dzieci, młodzieży oraz dorosłych, w tym osób niepełnosprawnych.
2. Zaspokajanie potrzeb i zainteresowań z dziedziny kultury fizycznej i sportu dzieci, młodzieży oraz dorosłych mieszkańców Miasta w tym osób niepełnosprawnych.
3. Edukacja dzieci w zakresie profilaktyki zdrowotnej.
4. Planowana wysokość środków finansowych przeznaczonych na wsparcie realizacji zadań wynosi nie mniej niż 50 000 zł.
Rozdział 8
Okres realizacji Programu
Okres realizacji Programu obowiązuje od 1 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2012 r.
Rozdział 9
Sposób realizacji Programu
1. Ze strony urzędu Burmistrz Miasta powołuje pracownika koordynującego współpracę z organizacjami pozarządowymi, zwanego dalej koordynatorem.
2. Koordynator przygotowuje projekt planu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz przeprowadza jego konsultacje.
3. Burmistrz Miasta powołuje zespół konsultacyjno-doradczy ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, pod nazwą Forum Podkowiańskich Organizacji Pozarządowych. W skład zespołu wchodzi po jednej osobie z każdej z zarejestrowanych organizacji pozarządowych działających na terenie miasta. Na otwarte posiedzenia zespołu są zapraszani radni oraz przedstawiciele aktywnych, ale nie zarejestrowanych formalnie inicjatyw społecznych. Celem działania Forum Podkowiańskich Organizacji Pozarządowych jest opiniowanie realizacji rocznego Programu współpracy, w tym formułowanie bieżących ocen i wniosków dotyczących współpracy miasta i organizacji pozarządowych. Zespół spotyka się nie rzadziej niż dwa razy w roku.
4. Zlecanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych odbywa się na podstawie otwartych konkursów ofert ogłaszanych przez Burmistrza Miasta na zasadach określonych w ustawie.
5. Zlecanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań z pominięciem otwartego konkursu odbywa się na zasadach określonych w ustawie.
Rozdział 10
Sposób oceny realizacji Programu,
1. Burmistrz Miasta Podkowy Leśnej dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie.
2. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, a w szczególności:
– liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji Programu,
– liczbie osób zaangażowanych w realizację Programu,
– liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie,
– wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu,
– wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie.
3. Burmistrz Miasta Podkowy Leśnej składa Radzie Miasta Podkowy Leśnej sprawozdanie z realizacji Programu, przygotowane przez koordynatora, w terminie do dnia
30 kwietnia następnego roku.
Rozdział 11
Informacja o sposobie tworzenia Programu oraz o przebiegu konsultacji
z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami określonymi w ustawie
1. Program współpracy tworzony jest na podstawie kierunków działań strategicznych Miasta oraz po przeprowadzeniu konsultacji z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w ustawie.
2. Na podstawie sprawozdania, oceny ewaluacyjnej programu i po zebraniu uwag o jego realizacji, przygotowywany jest kolejny roczny Program.
3. Roczny Program współpracy uchwalany jest do dnia 30 listopada roku poprzedzającego okres jego obowiązywania.
4. Koordynator przygotowuje projekt Programu, przyjmuje wnioski na temat propozycji zapisów do programu na rok następny oraz przeprowadza jego konsultację.
5. Konsultacje Programu przeprowadza się w sposób określony w uchwale
nr 198/XLIII/2010 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dn. 22 października 2010 roku.
6. Informację o wynikach konsultacji podaje się do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu Miejskiego oraz na tablicach ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
Uchwała Nr 71/XV/2011
UCHWAŁA NR 71/XV/2011
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 8 grudnia 2011 roku
w sprawie określenia wzorów formularzy informacji w sprawie podatku rolnego i deklaracji na podatek rolny.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 2 ustawy z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 6a ust. 11 ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (tj. Dz.U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 z późn. zm.), Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:
§ 1
Określa się wzór formularza IR-1 – informacja w sprawie podatku rolnego, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Określa się wzór formularza DR-1 – deklaracja na podatek rolny, stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3
Do wzorów formularzy IR-1 i DR-1 określa się załączniki ZR-1/A – dane o nieruchomościach rolnych i ZR/1/B – dane o zwolnieniach i ulgach podatkowych w podatku rolnym, stanowiące odpowiednio załączniki Nr 3 i Nr 4 do uchwały.
§ 4
Traci moc uchwała Nr 18/IV/2002 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 30 grudnia 2002 r.
w sprawie określenia wzorów formularzy informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Woj. Mazowieckiego i obowiązuje od 1 stycznia 2012 r.
Uchwała Nr 70/XV/2011
UCHWAŁA NR 70/XV/2011
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 8 grudnia 2011 roku
w sprawie określenia wzorów formularzy informacji w sprawie podatku leśnego i deklaracji na podatek leśny.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 , art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 6 ust. 9 ustawy z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (Dz.U. Nr 200, poz.1682 z późn. zm) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:
§ 1
Określa się wzór formularza informacji IL-1 w sprawie podatku leśnego, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Określa się wzór formularza deklaracji DL-1 na podatek leśny, stanowiący załącznik Nr 2
do niniejszej uchwały.
§ 3
Do wzorów formularzy IL-1 i DL-1 określa się załączniki: ZL-1/A– dane o nieruchomościach leśnych i ZL-1/B – dane o zwolnieniach podatkowych w podatku leśnym, stanowiące odpowiednio załączniki Nr 3 i Nr 4 do uchwały.
§ 4
Traci moc uchwała Nr 19/IV/2002 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 30 grudnia 2002 r.
w sprawie określenia wzorów formularzy informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego i obowiązuje od 1 stycznia 2012 r.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
Uchwała Nr 69/XV/2011
UCHWAŁA NR 69/XV/2011
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia 8 grudnia 2011 roku
w sprawie określenia wzorów formularzy informacji w sprawie podatku od nieruchomości i deklaracji na podatek od nieruchomości.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1,art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia
8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 6 ust. 13, art. 7a ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.), Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala,
co następuje:
§ 1
Określa się wzór formularza IN-1 – informacja w sprawie podatku od nieruchomości, stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały.
§ 2
Określa się wzór formularza DN-1 – deklaracja na podatek od nieruchomości, stanowiący załącznik Nr 2 do uchwały.
§ 3
Do wzorów formularzy IN-1 i DN-1 określa się załączniki: ZN-1/A-dane o nieruchomościach i ZN-1B–dane o zwolnieniach podatkowych w podatku od nieruchomości, stanowiące odpowiednio załączniki Nr 3 i Nr 4 do uchwały.
§ 4
Traci moc uchwała Nr 17/IV/2002 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 30 grudnia 2002 r.
w sprawie określenia wzorów formularzy informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych i deklaracji na podatek od nieruchomości.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego i obowiązuje od 1 stycznia 2012 r.
Przewodniczący Rady Miasta
Podkowa Leśna
/-/
Bogusław Jestadt
Uchwała Nr 68/XV/2011
Uchwała Nr 67/XV/2011
Uchwała Nr 66/XV/2011
Uchwała Nr 65/XV/2011
Uchwała Nr 65/XV/2011 Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 65/XV/2011 Załącznik Nr 2 do uchwały Nr 65/XV/2011
Uchwała Nr 64/XIV/2011
Uchwała Nr 63/XIV/2011
Uchwała Nr 63/XIV/2011 Załącznik do uchwały Nr 63/XIV/2011Protokół Komisji Skrutacyjnej
Uchwała Nr 62/XIV/2011
Uchwała Nr 61/XIV/2011
Uchwała Nr 60/XIV/2011
Uchylona uchwałą Nr 321/XLII/2022 z 08.09.2022 r. z datą 29.09.2022 r.
Uchwała Nr 59/XIII/2011
Uchwała Nr 58/XIII/2011
Uchwała Nr 57/XIII/2011
Uchwała Nr 57/XIII/2011 Załącznik nr 1 do uchwały nr 57/XIII/2011 Załącznik nr 2 do uchwały nr 57/XIII/2011
Uchwała Nr 56/XI/2011
Uchwała Nr 55/XI/2011
Uchwała Nr 55/XI/2011 Załącznik nr 1 do uchwały nr 55/XI/2011 Załącznik nr 2 do uchwały nr 55/XI/2011
Uchwała Nr 54/XI/2011
Uchwała Nr 53/XI/2011
Uchwala Nr 52/X/2011
Uchwala Nr 51/X/2011
Uchwala Nr 50/IX/2011
Uchwala Nr 49/IX/2011
Uchwala Nr 48/IX/2011
Uchwala Nr 47/IX/2011
Uchwala Nr 46/IX/2011
Uchwala Nr 45/IX/2011
Uchwala Nr 44/IX/2011
Uchwala Nr 43/IX/2011
Uchwala Nr 42/IX/2011
Uchwala Nr 41/IX/2011
Uchwala Nr 40/IX/2011
Uchwala Nr 39/IX/2011
Uchwala Nr 38/VIII/2011
Uchwala Nr 37/VIII/2011
Uchwala Nr 36/VIII/2011
Uchwala Nr 35/VIII/2011
Uchwala Nr 35/VIII/2011 Załącznik nr 1 do uchwały nr 35/VIII/2011 Załącznik nr 2 do uchwały nr 35/VIII/2011
Uchwala Nr 34/VII/2011
Uchwala Nr 33/VII/2011
Uchwala Nr 32/VII/2011
Uchwala Nr 31/VII/2011
Uchwala Nr 30/VII/2011
Uchwala Nr 29/VI/2011
Uchwala Nr 28/VI/2011
Uchwala Nr 27/VI/2011
Uchwala Nr 26/VI/2011
Uchwala Nr 25/VI/2011
Uchwala Nr 24/V/2011
Uchwala Nr 23/V/2011
Uchwala Nr 22/V/2011
Uchwala Nr 21/V/2011
Uchwala Nr 20/V/2011
Uchwala Nr 19/V/2011
Uchwala Nr 18/V/2011
Uchwala Nr 17/V/2011
Uchwala Nr 16/IV/2011
Uchwala Nr 15/IV/2011
Uchwala Nr 14/IV/2011
Uchwala Nr 13/III/2011
Uchwala Nr 12/III/2011
Uchwala Nr 11/III/2011
Uchwala Nr 10/III/2011
Uchwała Nr 9/II/2010
Uchwała Nr 8/II/2010
Uchwała Nr 7/II/2010
Uchwała Nr 6/II/2010
Uchwała Nr 5/II/2010
Uchwała Nr 4/I/2010
Uchwała Nr 3/I/2010
Uchwała Nr 2/I/2010
Uchwała Nr 1/I/2010
Historia zmian >>
Historia zmian >>
- 14 września 2022 o 12:23:47 [aktualna wersja] autor Administrator
- 14 września 2022 o 12:23:47 autor Beata Krupa
- 14 września 2022 o 12:21:31 autor Beata Krupa