XV sesja Rady Miasta – 8 grudnia 2003 r.

Wykaz uchwał podjętych na XV sesji – nr 49/XV/2003 do 59/XV/2003

Uchwała Nr 49/XV/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003 r.

w sprawie potwierdzenia wyboru p. Marii Wolskiej na przewodniczącą Komisji Ekologii, Ładu i Gospodarki Przestrzennej Rady Miasta Podkowy Leśnej

Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz § 39 pkt 8 Regulaminu Rady Miasta (zał. nr 3 do uchwały Nr 126/XXXV/97 z dnia 28 maja 1997 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Podkowa Leśna – Dz. Urz. Woj. Warszawskiego z 1998 r. Nr 28, poz. 89
ze zmianami) Rada Miasta Podkowa Leśna uchwala, co następuje:

§ 1

Potwierdza się wybór p. Marii Wolskiej na Przewodniczącą Komisji Ekologii, Ładu i Gospodarki Przestrzennej Rady Miasta Podkowy Leśnej.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 50/XV/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003 r.

w sprawie zmian w budżecie miasta

Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591)
w związku z art. 109 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych
(tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148)
Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1

I. Zwiększa się planowane dochody budżetu 3.914 zł

w dziale 758 Różne rozliczenia
rozdz. 75801 Część oświatowa subwencji ogólnej dla j.s.t.
§ 292 subwencje ogólne z budżetu państwa 1.200 zł

rozdz. 75805 Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin
§ 292 subwencje ogólne z budżetu państwa 714 zł

w dziale 853 Opieka społeczna
rozdz. 85314 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki
na ubezpieczenie społeczne
§ 201 dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu
administracji rządowej oraz innych zadań
zleconych gminie 2.000 zł

II. Zwiększa się planowane wydatki budżetu 33.914 zł

w dziale 750 Administracja publiczna
rozdz. 75022 Rady gmin (miast)
§ 4420 podróże służbowe zagraniczne 1.225 zł

rozdz. 75023 Urzędy gmin (miast)
§ 4580 pozostałe odsetki 400 zł

w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
rozdz. 75403 Jednostki terenowe Policji
§ 2950 wpłaty jednostek na rzecz środków specjalnych 2.000 zł

w dziale 801 Oświata i wychowanie
rozdz. 80101 Szkoły podstawowe
§ 4230 zakup leków i materiałów medycznych 1.200 zł

rozdz. 80113 Dowożenie uczniów do szkół
§ 4300 zakup usług pozostałych 503 zł

w dziale 851 Ochrona zdrowia
rozdz. 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi
§ 4300 zakup usług pozostałych 5.000 zł
§ 6050 wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
(budowa skate parku) 21.272 zł

w dziale 853 Opieka społeczna
rozdz. 85314 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki
na ubezpieczenie społeczne
§ 3110 świadczenia społeczne 2.000 zł

w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
rozdz. 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód
§ 4580 pozostałe odsetki 314 zł

§ 2

I. Zmniejsza się planowane dochody budżetu 145.000 zł

w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych
i od innych jednostek nie posiadających osob. prawnej
rozdz. 75618 Wpływy z innych opłat stanowiących dochody
j.s.t. na podstawie ustaw
§ 049 wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez j.s.t.
na podstawie odrębnych ustaw (opłata adiacencka) 145.000 zł

II. Zmniejsza się planowane wydatki budżetu 123.500 zł

w dziale 710 Działalność usługowa
rozdz. 71004 Plany zagospodarowania przestrzennego
§ 4300 zakup usług pozostałych 50.000 zł

w dziale 757 Obsługa długu publicznego
rozdz. 75702 Obsługa papierów wartościowych, kredytów
i pożyczek j.s.t.
§ 8070 odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów
wartościowych oraz pożyczek i kredytów 20.000 zł

w dziale 853 Opieka społeczna
rozdz. 85328 Usługi opiekuńcze i specjalistyczne
usługi opiekuńcze
§ 4300 zakup usług pozostałych 30.000 zł

w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
rozdz. 90095 Pozostała działalność
§ 4300 zakup usług pozostałych 23.500 zł

§ 3

I. Zmniejsza się rozchody budżetu przeznaczone na spłatę
rat pożyczek zaciągniętych w WFOŚ i GW w Warszawie 51.500 zł

Ogółem plan dochodów po zmianach wynosi – 11.426.753 zł
Ogółem plan wydatków po zmianach wynosi – 12.068.253 zł

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie
przewidzianym dla aktów prawa miejscowego.

Uzasadnienie do uchwały Nr 50/XV/2003
Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003 r.
w sprawie zmian w budżecie miasta

Zwiększa się dochody i wydatki budżetu miasta na podstawie decyzji Wojewody Mazowieckiego w dziale 853 „Opieka społeczna” o 2.000 zł
z przeznaczeniem tej kwoty na wypłaty zasiłków z pomocy społecznej.

Zwiększa się dochody budżetu:
– o 1.200 zł z tytułu zwiększenia części oświatowej subwencji ogólnej. Kwota ta przeznaczona jest na dofinansowanie kosztów adaptacji pomieszczenia szkolnego na gabinet profilaktyczny;
– o 714 zł z tytułu zwiększenia części rekompensującej subwencji ogólnej. Kwota ta przeznaczona zostaje na odsetki za nieterminowo płacone rachunki .

Zmniejsza się planowane dochody budżetu miasta o 145.000 zł w rozdziale 75618 „Wpływy z innych opłat stanowiących dochody j.s.t.”;
są to niewykonane dochody z tytułu opłaty adiacenckiej

Zmniejsza się wydatki budżetu:
– o kwotę 30.000 zł w rozdziale 85328 „Usługi opiekuńcze …” ze względu na zmniejszone zapotrzebowanie na pomoc społeczną w tej dziedzinie;
– o kwotę 50.000 zł w rozdziale 71004 „Plany zagospodarowania przestrzennego”;
– o kwotę 20.000 zł w rozdziale 75702 „Obsługa papierów wart. …” na spłatę odsetek od pożyczki zaciągniętej na budowę SUW;
– o 23.500 zł w rozdziale 90095 „Pozostała działalność” na zmniejszone wydatki związane z inkasowaniem opłat za wodę i kanalizację.

Zwiększa się wydatki budżetu:
– o kwotę 26.272 zł w rozdziale 85154 „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” 21.272 zł przeznacza się na budowę skate parku dla młodzieży podkowiańskiej. Wybudowanie takiego obiektu będzie realizacją obietnicy złożonej młodzieży, a jednocześnie stworzy możliwość zorganizowania wolnego czasu, poprzez zajęcia sportowo-rekreacyjne, przy jednoczesnym promowaniu zdrowego trybu życia, wolnego od nałogów. 5.000 zł przeznacza się na inne wydatki GKRPA. Środki na ten cel pochodzą z ubiegłorocznych, niewykorzystanych dochodów przeznaczonych na realizację Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
– o kwotę 1.225 zł w rozdziale 75022 „Rady miast” na pokrycie kosztów delegacji przedstawicieli miasta w zaprzyjaźnionym włoskim mieście Piedimonte San Germano w sierpniu br.;
– o kwotę 2.000 zł w rozdziale 75403 „Jednostki terenowe Policji” na dofinansowanie rekompensat pieniężnych za czas służby przekraczający normę dla policjantów Posterunku Policji w Podkowie Leśnej;
– o 503 zł w rozdziale 80113 „Dowożenie uczniów do szkół” na pokrycie kosztów dojazdu do szkoły niepełnosprawnego dziecka z Podkowy Leśnej.

Zmniejsza się o 51.500 zł rozchody budżetu miasta przeznaczone na spłatę rat pożyczek zaciągniętych na cele inwestycyjne w WFOŚiGW
w Warszawie w związku z przesunięciem ich płatności na przyszły rok budżetowy. Zmniejsza się w związku z tym, dochody przeznaczone na ten cel , tj. wpływy z opłaty adiacenckiej o 51.500 zł.

Uchwała Nr 51/XV/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003 r.

w sprawie zmian w zasadach utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Podkowa Leśna przyjętych jako załącznik nr 1 do uchwały nr 217/XXXVIII/2002 Rady Miasta z dnia 22 lutego 2002 r.

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt. 15 oraz art.41 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
(tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591), w związku z art.4 ustawy
z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 1996 r. Nr 132, poz. 622 z późniejszymi zmianami), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Miasta uchwala
co następuje:

§ 1

1) w § 3 ust. 1 po wyrazach: „oznakowania domów”
dodaje się wyrazy:
„polegającego na umieszczeniu nr porządkowego w formie białego napisu na niebieskim tle w sposób widoczny z ulicy. W przypadku budynków usytuowanych w dużej odległości od ulicy nr winien być odpowiednio duży i podświetlany”,

2) w § 4 ust. 1 pkt. a. wyrazy: „Zarząd Miasta”
zastępuje się wyrazami: „Burmistrza Miasta”,

3) w § 4 ust.1 pkt. b. wyrazy: „raz w miesiącu”
zastępuje się wyrazami: „dwa razy w miesiącu”,

wyrazy: ” w punkcie wskazanym przez Urząd Miasta”
zastępuje się wyrazami ” w punktach wskazanych przez Urząd Miasta”

4) w § 5 ust.1 uchyla się zapis pkt. c . pkt. c otrzymuje nowe następujące
brzmienie:
„udokumentowania korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę
posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub
w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu
nieczystości ciekłych , przez okazanie umowy i dowodów płacenia za takie
usługi.”

5)w § 5 ust.1 dodaje się punkty: k, l, m, które otrzymują następujące brzmienie:

k: zabrania się zakopywania nieczystości stałych na gruntach w granicach
administracyjnych miasta,

l: zabrania się wyrzucania nieczystości stałych pochodzących z gospodarstw
domowych do koszy ulicznych, na teren Cmentarza Komunalnego, oraz na
tereny działek niezabudowanych,

m. zabrania się odprowadzania nieczystości ciekłych do gruntu.

6) w §5 ust.1 pkt. i. wyraz: „Zarząd ”
zastępuje się wyrazem: „Burmistrza”,

7) w § 5 ust. 2 po wyrazie :”200%”
dodaje się wyraz: „średniej”,

8) w §5 ust.2 wyrazy: „komunalną jednostkę administracyjną”
zastępuje się wyrazami: „firmy działające na terenie miasta na podstawie
aktualnego zezwolenia na wywóz odpadów komunalnych i nieczystości
ciekłych wydanego przez Burmistrza Miasta”,

9) w § 6 ust.2 dodaje się nowy kolejny zapis, który otrzymuje następujące
brzmienie:
– „zabrania się wprowadzania zwierząt na teren Cmentarza Komunalnego”.

10) w § 7 wyraz: „przeprowadzenia”
zastępuje się wyrazem: „przeprowadzania”

§ 2

Pozostałe zapisy załącznika nr 1 opisanego w § 1 pozostają bez zmian.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Uchwała Nr 52/XV/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003 r.

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2004 rok

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 8, art. 40 ust. 1 , art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U.
z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami) i art.5 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: Dz. U.
z 2002 roku Nr 9 poz. 84 z późniejszymi zmianami), obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 31 października 2003 r. w sprawie wysokości górnych granic stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych (M.P. Nr 51, poz. 804) oraz art. 4 i art. 13 ustawy z dnia 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. 2000 roku Nr 62, poz. 718), Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1

1. Określa się wysokość stawki podatku od nieruchomości:
1) od gruntów:
a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej , bez względu na
sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków – 0,62 zł od
1 m2 powierzchni ,
b) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej
działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego
– 0,30 zł od 1 m2 powierzchni;
2) od budynków lub ich części:
a) mieszkalnych – 0,51 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej ,
b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej – 17,41 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej ,
c) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym – 8,06 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej ,
d) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych – 3,49 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej ,
e) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 5,78 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej ,
3) od budowli – 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3
i ust. 3 – 7 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz.U. z 2002 roku Nr 9, poz. 84 z późniejszymi zmianami).

§ 2

Traci moc uchwała nr 7/III/2002 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 13 grudnia 2002 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
w 2003 roku.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowa Leśna.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania
w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego i obowiązuje od dnia
1 stycznia 2004 roku.

Uchwała Nr 53/XV/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003 r.

w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w 2004 roku

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U.
z 2001 roku. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), art. 7 ust. 2 ustawy
z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity:
z 2002 roku Dz.U. Nr 9, poz. 84 z późniejszymi zmianami) oraz art. 4 i art. 13 ustawy z dnia 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych
i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2000 roku Nr 62, poz. 718 ), uchwala się, co następuje:

§ 1

Zwalnia się od podatku od nieruchomości:
1) mienie komunalne zajęte przez gminne jednostki organizacyjne,
z wyjątkiem budynków lub ich części oraz gruntów zajętych lub wydzierżawionych na prowadzenie działalności gospodarczej,
2) powierzchnie zajęte przez lokatorów na podstawie decyzji administracyjnej o przydziale lokalu mieszkalnego w budynkach stanowiących własność osób fizycznych.

§ 2

Traci moc uchwała nr 8/III/2002 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 13 grudnia 2002 r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w 2003 roku.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania
w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego i obowiązuje od dnia
1 stycznia 2004 roku.

Uchwała Nr 54/XV/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003 r. ze zmianą

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2004 – ze zmianą.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 8, art. 40 ust. 1 , art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy
z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami), art. 8 i art. 10 ust. 1 ustawy
z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity:
Dz. U. z 2002 roku. Nr 9 poz. 84 z późniejszymi zmianami) obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 31 października 2003 r. w sprawie wysokości górnych granic stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych (M.P. Nr 51, poz. 804 oraz art. 4 i art. 13 ustawy z dnia 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych
i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2000 roku Nr 62, poz. 718)
Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1

Określa się wysokość stawek podatku od środków transportowych:

1. od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:
a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 500 zł
b) powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie 800 zł
c) powyżej 9 ton a poniżej 12 ton 1.000 zł

2. od samochodów ciężarowych z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne o dopuszczalnej masie całkowitej:
a) nie mniej niż 12 ton
– o liczbie osi – dwie 600 zł
b) nie mniej niż 12 ton
– o liczbie osi – trzy 1.100 zł
c) nie mniej niż 12 ton
– o liczbie osi – cztery i więcej 1.700 zł

3. od samochodów ciężarowych z innym systemem zawieszenia osi jezdnych
o dopuszczalnej masie całkowitej:
a) nie mniej niż 12 ton,
– o liczbie osi – dwie 1.300 zł
b) nie mniej niż 12 ton
– o liczbie osi – trzy 1.600 zł
c) nie mniej niż 12 ton
– o liczbie osi – cztery i więcej 2.452,80 zł

4. od ciągników siodłowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) od 3,5 tony i poniżej 5,5 tony 800 zł
b) od 5,5 tony i poniżej 9 ton 1.000 zł
c) od 9 ton i poniżej 12 ton 1.200 zł

5. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 18 ton
– o liczbie osi – dwie 300 zł
b) nie mniej niż 18 ton, a mniej niż 31 ton
– o liczbie osi – dwie 600 zł
c) nie mniej niż 31 ton
– o liczbie osi – dwie 1.500 zł
d) nie mniej niż 12 ton
– o liczbie osi – trzy 1.800 zł

6. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, z innym systemem zawieszania osi jezdnych, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 18 ton
– o liczbie osi – dwie 400 zł
b) nie mniej niż 18 ton, a mniej niż 31 ton
– o liczbie osi – dwie 1.000 zł
c) nie mniej niż 31 ton
– o liczbie osi – dwie 1.937,76 zł
d) nie mniej niż 12 ton
– o liczbie osi – trzy 2.548,65 zł

7. od przyczep i naczep , które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalna masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego: 1.000 zł

8. od przyczep lub naczep z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 18 ton
– o liczbie osi – jedna 200 zł
b) nie mniej niż 18 ton
– o liczbie osi – jedna 400 zł
c) nie mniej niż 12 ton
– o liczbie osi – dwie 300 zł
d) nie mniej niż 28 ton
– o liczbie osi – dwie 1.200 zł
e) nie mniej niż 12 ton
– o liczbie osi – trzy 1.000 zł

9. od przyczepy lub naczepy z innym systemem zawieszania osi jezdnych
o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 18 ton
– o liczbie osi – jedna 300 zł
b) nie mniej niż 18 ton
– o liczbie osi – jedna 600 zł
c) nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 28 ton
– o liczbie osi – dwie 400 zł
d) nie mniej niż 28 ton, a mniej niż 33 tony
– o liczbie osi – dwie 900 zł
e) nie mniej niż 33 tony, a mniej niż 38 ton
– o liczbie osi – dwie 1.350 zł
f) nie mniej niż 38 ton
– o liczbie osi – dwie 1.699,87 zł
g) nie mniej niż 12 ton
– o liczbie osi – trzy 1.300 zł

10. od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia:
a) mniejszej niż 30 miejsc 1.200 zł
b) równej lub wyższej niż 30 miejsc 1.600 zł

§ 2

1. Dla pojazdów określonych w § 1 pkt 1, 4, 7 i 10 wyprodukowanych przed 1996 r. stawki podatku zwiększa się i określa się w wysokości:
a) od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:
– od 3,5 tony do 5,5 ton włącznie 600 zł
– powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie 1.000 zł
– powyżej 9 ton a poniżej 12 ton 1.200 zł

b) od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton:
– od 3,5 tony i poniżej 5,5 tony 1.000 zł
– od 5,5 tony i poniżej 9 ton 1.200 zł
– od 9 ton i poniżej 12 ton 1.400 zł

c) od przyczep i naczep , które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalna masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
– od 7 ton i poniżej 12 ton 1.200 zł

d) od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia:
– mniejszej niż 30 miejsc 1.400 zł
– równej lub wyższej niż 30 miejsc 1.800 zł

2. Dla pojazdów, określonych w § 1 pkt 1, 4, 7 i 10 posiadających katalizatory stawki podatku zmniejsza się i określa w wysokości:
a) od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:
– od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 400 zł
– powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 600 zł
– powyżej 9 ton a poniżej 12 ton 800 zł

b) od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
– od 3,5 tony i poniżej 5,5 ton 600 zł
– od 5,5 tony i poniżej 9 ton 800 zł
– od 9 ton i poniżej 12 ton 1.000 zł

c) od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
– od 7 ton i poniżej 12 ton 800 zł

d) od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia:
– mniej niż 30 miejsc 1.000 zł
– równej lub wyższej niż 30 miejsc 1.400 zł

§ 3

Traci moc uchwała nr 9/III/2002 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 13 grudnia 2002 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2003 rok.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowa Leśna.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania
w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego i obowiązuje od dnia
1 stycznia 2004 roku.

Zmiana uchwały z dnia 30 grudnia 2003 r.

Uchwała Nr 55/XV/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003 r. ze zmianą

w sprawie określenia wysokości stawek opłaty targowej oraz zwolnień na 2004 rok

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity : Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), art. 15 ust. 1 i 2 i art.19 ust. 1 litera a ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 roku Nr 9, poz. 84 z późniejszymi zmianami), obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 31 października 2003 r. w sprawie górnych stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych (M.P. Nr 51, poz. 804) oraz art. 4 i art. 13 ustawy z dnia 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych ( Dz. U. z 2000 roku Nr 62,
poz. 718) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się dzienną stawkę opłaty targowej:
1. handel z ręki 4, 30 zł
2. handel ze stoisk przenośnych oraz środków transportowych 7, 00 zł

§ 2

1. Opłata targowa wnoszona jest do kasy lub na konto Urzędu Miejskiego
w Podkowie Leśnej.
2. Opłata targowa wnoszona jest najpóźniej w dniu rozpoczęcia sprzedaży
w kwocie nie mniejszej niż za jeden dzień sprzedaży.

§ 3

Zwalnia się z opłaty targowej artykuły sprzedawane przez emerytów, rencistów i osoby sprzedające własne produkty rolne.

§ 4

Traci moc uchwała nr 10/III/2002 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia
13 grudnia 2002 r. w sprawie określenia wysokości stawek opłaty targowej oraz zwolnień na 2003 r.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania
w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego i obowiązuje od dnia
1 stycznia 2004 r.

Zmiana uchwały z dnia 30 grudnia 2003 r.

Uchwała Nr 56/XV/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003

w sprawie ustalenia stawki podatku od posiadania psów oraz zwolnień na 2004 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), art.13 i art. 14 pkt 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r.
o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 roku Nr 9, poz. 84
z późniejszymi zmianami), obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 31 października 2003 roku w sprawie wysokości górnych stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych (M.P. Nr 51, poz. 804) oraz art. 4 i art. 13 ustawy z dnia 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz.U. z 2000 roku Nr 62, poz. 718 ) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się roczną stawkę podatku od posiadania psów, zwanego w dalszej części uchwały podatkiem, w wysokości 38,00 zł od jednego psa.

§ 2

1) Podatek płatny jest z góry, bez wezwania, do 31 marca lub w terminie 14 dni od daty
nabycia psa.
2) W przypadku nabycia psa po 30 czerwca, podatek jest płatny w połowie jego
wysokości.

§ 3

Podatek płatny jest w kasie lub na konto Urzędu Miejskiego w Podkowie Leśnej.

§ 4

Zwolnieniu z podatku podlega posiadanie psów przez właścicieli nieruchomości
i użytkowników wieczystych gruntów położonych na terenie miasta Podkowy Leśnej.

§ 5

Traci moc uchwała nr 11/III/2002 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 13 grudnia 2002 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2003 rok.

§ 6

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania
w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego i obowiązuje od dnia
1 stycznia 2004 r.

Uchwała Nr 57/XV/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003 r.

w sprawie określenia wysokości opłaty administracyjnej na 2004 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy
z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz na podstawie art. 18, art. 19 pkt 1 litera d i art. 20 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
(tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zmianami) oraz art. 4 i art. 13 ustawy z dnia 20.07.2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 62, poz. 718) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się stawkę opłaty administracyjnej na 2004 rok za następujące czynności urzędowe:
1. wydanie wypisu z „Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta-Ogrodu Podkowa Leśna” w wysokości – 193,31 zł.
2. wydanie wyrysu z „Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta-Ogrodu Podkowa Leśna” w wysokości – 193,31 zł.

§ 2

Opłata administracyjna płatna jest gotówką w kasie Urzędu Miejskiego za pokwitowaniem, z chwilą złożenia podania o dokonanie czynności administracyjnych.

§ 3

Traci moc uchwała nr 13/III/2002 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia
13 grudnia 2002 r. w sprawie określenia wysokości opłaty administracyjnej na 2003 r.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego i obowiązuje od dnia
1 stycznia 2004 r.

Uchwała Nr 58/XV/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003 r.

w sprawie ustalenia wysokości i poszczególnych składników wynagrodzenia Burmistrza Miasta Podkowy Leśnej

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 4 pkt 1, art. 20 ust. 2 i 3 oraz art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1593 ze zmianami) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 26 lipca 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. z 2000 r. Nr 61, poz. 707 ze zmianami) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1

Wynagrodzenie miesięczne Burmistrza Miasta Podkowy Leśnej ustala się następująco:
1. wynagrodzenie zasadnicze według kategorii zaszeregowania grupy XX
w wysokości – 4.200 zł.,
2. dodatek funkcyjny według stawki 8 w kwocie, tj. 1.420 zł.
3. dodatek specjalny liczony łącznie od wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego w wysokości 30 % miesięcznie na okres jednego roku od dnia,
podjęcia uchwały, tj. 1.686 zł.
4. dodatek za wieloletnią pracę w wysokości wynikającej z dokumentów pracowniczych.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miasta.

§ 3

Traci moc uchwała nr 14/III/2002 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 13 grudnia 2002 roku w sprawie ustalenia wysokości i poszczególnych składników wynagrodzenia Burmistrza Miasta Podkowa Leśna

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od dnia 20 listopada 2003 r.

Uzasadnienie do uchwały nr 58/XV/2003
w sprawie ustalenia wysokości i poszczególnych składników wynagrodzenia Burmistrza Miasta Podkowy Leśnej

Ustalenie wysokości uposażenia burmistrza jest wyłączną kompetencją rady gminy. Wysokość wynagrodzenia burmistrza określona jest w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dn. 11 lutego 2003 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. z 2003 r. Nr 33, poz. 864).
Wynagrodzenie burmistrza składa się obligatoryjnie z:
– wynagrodzenia zasadniczego
– dodatku funkcyjnego
– dodatku specjalnego
– oraz dodatku za wysługę lat.

Wynagrodzenie zasadnicze burmistrza w gminie do 15 tysięcy mieszkańców może wynosić do 4.300 zł. Przysługujący dodatek funkcyjny do 1.450 zł. Dodatek specjalny przyznawany jest w kwocie wynoszącej co najmniej 20% i nie przekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Dodatek za wieloletnią pracę przysługuje za poprzednie zakończone okresy zatrudnienia (1% wynagrodzenia zasadniczego za każdy rok zatrudnienia).

Uchwała Nr 59/XV/2003 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 08 grudnia 2003 r.

w sprawie wysokości diet za udział w pracach Rady Miasta Podkowy Leśnej

Na podstawie art. 25 ust. 4, ust. 6 i ust. 8 ustawy z dnia 08 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591
ze zmianami) oraz § 3 pkt 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz. U. Nr 61 poz. 710) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się wysokość diet za pracę w Radzie Miasta Podkowy Leśnej
w następujących kwotach:
– dla Przewodniczącego Rady Miasta dieta miesięczna 1.000 zł.
– dla Wiceprzewodniczącego Rady Miasta dieta miesięczna 625 zł.
– dla przewodniczących stałych komisji dieta miesięczna 570 zł.
– dla pozostałych radnych dieta miesięczna 440 zł.

§ 2

W sprawach rozliczania zwrotów kosztów podróży służbowych stosuje się przepisy dotyczące pracowników samorządowych.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 4

Traci moc uchwała nr 15/III/2002 z dnia 13 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości diet za udział w pracach Rady Miasta i jej komisjach.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Historia zmian >>

Historia zmian >>

Brak zmian dla tego postu.

Print Friendly, PDF & Email
MENU

BIP – Podkowa Leśna

Skip to content