X sesja – 1 lipca 2003 r.

Wykaz uchwał Rady Miasta podjętych na X sesji w dniu 1 lipca 2003 r. Nr 32/X/2003 – 38/X/2003

Uchwała Nr 32/X/2003

w sprawie zmian w budżecie miasta

Uchwała Nr 32/X/2003
Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 01 lipca 2003 r.

w sprawie zmian w budżecie miasta

Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) w związku z art. 109 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1

I. Zwiększa się planowane dochody budżetu 663 zł

w dz. 758 Różne rozliczenia
rozdz. 75805 Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin
§ 292 subwencje ogólne z budżetu państwa 663 zł

II. Zwiększa się planowane wydatki budżetu 1.070.030 z
w dziale 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę
rozdz. 40002 Dostarczanie wody
§ 4300 zakup usług pozostałych 7.000 zł
§ 6050 wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
(budowa sieci wodociągowej) 700.000 zł

w dziale 600 Transport i łączność
rozdz. 60014 Drogi publiczne powiatowe
§ 2320 dotacje celowe przekazane do powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t. 25.000 zł

w dziale 750 Administracja publiczna
rozdz. 75023 Urzędy gmin (miast)
§ 4580 pozostałe odsetki 200 zł
§ 4600 kary i odszkodowania wypłacane na rzecz osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych 14.367 zł

w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
rozdz. 75403 Jednostki terenowe Policji
§ 2950 wpłaty jednostek na rzecz środków specjalnych 23.000 zł

w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
rozdz. 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód
§ 4580 pozostałe odsetki 263 zł
§ 6050 wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych (budowa sieci kanalizacyjnej) 300.000 zł

rozdz. 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg
§ 4580 pozostałe odsetki 200 zł

§ 2

I. Zmniejsza się planowane wydatki budżetu 35.000 zł

w dziale 600 Transport i łączność
rozdz. 60016 Drogi publiczne gminne
§ 4300 zakup usług pozostałych 25.000 zł

w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
rozdz. 75403 Terenowe jednostki Policji
§ 4210 zakup materiałów i wyposażenia 10.000 zł

§ 3

I. Zmniejsza się rezerwę budżetową

w dziale 758 Różne rozliczenia
rozdz. 75818 Rezerwy ogólne i celowe
§ 4810 rezerwy 34.367 zł

II. Na finansowanie wydatków inwestycyjnych, związanych z budową sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w mieście, nie mających pokrycia w planowanych dochodach, zaciąga się kredyt w Banku Ochrony Środowiska w Warszawie w wysokości 1.000.000 zł

Ogółem plan dochodów po zmianach wynosi – 11.551.999 zł
Ogółem plan wydatków po zmianach wynosi – 13.141.999 zł

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie przewidzianym dla aktów prawa miejscowego.

Uzasadnienie do uchwały Nr 32/X/2003
Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 1 lipca 2003 r.
w sprawie zmian w budżecie miasta

Zwiększa się dochody budżetu miasta na podstawie decyzji Ministra Finansów z dnia 26 maja br. w rozdziale 75805 „Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin ” o 663 zł . Jest to kwota rekompensująca dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień ustawowych, wynikających
z ustawy o lasach. Po stronie wydatków przeznacza się tę kwotę na odsetki od nieterminowo zapłaconych faktur w dziale 750 „Administracja publiczna” i w dziale 900 ” Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”.

Zwiększa się wydatki inwestycyjne budżetu:
– o 700.000 zł w rozdziale 40002 „Dostarczanie wody” na budowę sieci wodociągowej w mieście
– i o 300.000 zł w rozdziale 90001 „Gospodarka ściekowa i ochrona wód” na budowę sieci kanalizacyjnej.
Na pokrycie wydatków związanych z inwestycją miejską zaciąga się kredyt w Banku Ochrony Środowiska w Warszawie w wysokości 1.000.000 zł.

Przenosi się wydatki budżetu:
– w kwocie 25.000 zł z rozdziału 60016 „Drogi publiczne gminne” do rozdziału 60014 „Drogi publiczne powiatowe” na realizację porozumienia zawartego w dniu 06.03.2002 r. z powiatem Grodziskim w sprawie „Remontu ulicy 1-go Maja”. Kwota przeznaczona jest na wykonanie projektu modernizacji ulicy 1-go Maja wraz z wszelkimi uzgodnieniami.

Zmniejsza się rezerwę budżetu o kwotę 34.367 zł przeznaczając:
– 7.000 zł w rozdziale 40002 „Dostarczanie wody” na ekspertyzę dotyczącą wpływu zmian w środowisku gruntowo-wodnym wywołanych eksploatacją ujęcia miejskiego wody w Podkowie Leśnej na drzewostan w obszarze oddziaływania tego ujęcia,
– 14.367 zł w dziale 750 „Administracja publiczna” na odszkodowanie
dla Syndyka Masy Upadłości Przedsiębiorstwa Wielobranżowego BRWIKOM sp. z o.o. za niezapłaconą fakturę za administrowanie siecią wodociągową w Podkowie Leśnej przez to przedsiębiorstwo w 1999 r.,
– 13.000 zł w dziale 75403 „Jednostki terenowe Policji” na realizację porozumienia w sprawie sfinansowania ze środków Gminy poprawy warunków pracy Policji w Podkowie Leśnej. W budżecie na 2003 r. przeznaczono na ten cel 10.000 zł. W sumie więc, na konto środka specjalnego Komendy Stołecznej Policji w Warszawie przekazana zostanie kwota 23.000 zł.

Uchwała Nr 33/X/2003

w sprawie zaciągnięcia kredytu w Banku Ochrony Środowiska w Warszawie na budowę VII etapu sieci wodociągowej w mieście Podkowa Leśna

Uchwała Nr 33/X/2003
Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 1 lipca 2003 r.

w sprawie zaciągnięcia kredytu w Banku Ochrony Środowiska w Warszawie na budowę VII etapu sieci wodociągowej w mieście Podkowa Leśna

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. c, art. 58 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami), art. 48 ust. 1 pkt 2, art. 113 i art. 114 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1

Zaciąga się kredyt w Banku Ochrony Środowiska w Warszawie na kwotę 700.000 zł. (słownie: siedemset tysięcy zł.) na budowę VII etapu sieci wodociągowej w mieście Podkowa Leśna.

§ 2

Spłata kredytu następować będzie z dochodów gminy z wyjątkiem dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, a w szczególności z wpływów z udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych.

§ 3

Wyraża się zgodę na zabezpieczenie udzielonego kredytu w formie weksla „in blanco” i pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym gminy do kwoty zobowiązań wynikających z kredytu.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wyciąg z protokółu X sesji Rady Miasta Podkowa Leśna
z dnia 1 lipca 2003 r.

II. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Banku Ochrony Środowiska na budowę VII etapu sieci wodociągowej w mieście Podkowa Leśna.
Przewodn. RM A. Szymański: Odczytał projekt uchwały nr 33/X/2003 z dnia 1 lipca 2003 r. i poddał ją pod głosowanie:
Za – 11 głosów, przeciw – 0 głosów, wstrzymało się – 0 głos ( w obecności 11 na 15 radnych ustawowego składu rady)
Uchwałę podjęto większością głosów.

Uchwała Nr 34/X/2003

w sprawie zaciągnięcia kredytu w Banku Ochrony Środowiska w Warszawie na budowę VII etapu sieci kanalizacyjnej w mieście Podkowa Leśna

Uchwała Nr 34/X/2003
Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 1 lipca 2003 r.

w sprawie zaciągnięcia kredytu w Banku Ochrony Środowiska w Warszawie na budowę VII etapu sieci kanalizacyjnej w mieście Podkowa Leśna

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. c, art. 58 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami), art. 48 ust. 1 pkt 2, art. 113 i art. 114 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1

Zaciąga się kredyt w Banku Ochrony Środowiska w Warszawie na kwotę 300.000 zł. (słownie: trzysta tysięcy zł.) na budowę VII etapu sieci kanalizacyjnej w mieście Podkowa Leśna.

§ 2

Spłata kredytu następować będzie z dochodów gminy z wyjątkiem dochodów
z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, a w szczególności z wpływów z udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych.

§ 3

Wyraża się zgodę na zabezpieczenie udzielonego kredytu w formie weksla „in blanco” i pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym gminy do kwoty zobowiązań wynikających z kredytu.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wyciąg z protokółu X sesji Rady Miasta Podkowa Leśna
z dnia 1 lipca 2003 r.

II. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Banku Ochrony Środowiska na budowę VII etapu sieci kanalizacyjnej w mieście Podkowa Leśna.
Przewodn. RM A. Szymański: Odczytał projekt uchwały nr 34/X/2003 z dnia 1 lipca 2003 r. i poddał ją pod głosowanie:
Za – 11 głosów, przeciw – 0 głosów, wstrzymało się – 0 głos ( w obecności 11 na 15 radnych ustawowego składu rady)
Uchwałę podjęto większością głosów.

Uchwała Nr 35/X/2003

w sprawie zasad ustalania wysokości opłat za korzystanie z Przedszkola Miejskiego w Podkowie Leśnej

Uchwała Nr 35/X/2003
Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 1 lipca 2003 roku

w sprawie zasad ustalania wysokości opłat za korzystanie z Przedszkola Miejskiego w Podkowie Leśnej

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 8 i art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), w związku z art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami) oraz art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 62, poz. 718 ) Rada Miasta Podkowa Leśna uchwala, co następuje:

§ 1Przedszkole publiczne prowadzone przez miasto finansowane jest z budżetu miasta w zakresie realizacji podstaw programowych określonych przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. W zakresie pozostałych kosztów ustala się częściową odpłatność przez rodziców w wysokości określonej w § 2.

§ 2

1. Ustala się opłatę miesięczną na częściowe pokrycie przez rodziców kosztów świadczeń opiekuńczo-wychowawczych wykraczających poza obowiązujące podstawy programowe w roku szkolnym 2003/2004:
a) dzieci zamieszkałe w Podkowie Leśnej oraz dzieci pracowników jednostek samorządowych z terenu Podkowy Leśnej:
– klasy „0” 6 godzin bez wyżywienia – 40 zł.
– klasy „0” 6 godzin z jednym posiłkiem – 60 zł.
– pozostałe – 120 zł.
b) dzieci zamieszkałe w innej gminie
– klasy „0” 6 godzin bez wyżywienia – 80 zł.
– klasy „0” 6 godzin z jednym posiłkiem – 120 zł.
– pozostałe – 340 zł.

2. Odpłatność z tego tytułu powinna być wnoszona miesięcznie, do piętnastego dnia każdego miesiąca (z góry).
3. Rezygnacja z usług opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolu w trakcie trwania roku szkolnego powinna być poprzedzona pisemnym oświadczeniem z miesięcznym wyprzedzeniem.
4. Za dzieci przyjmowane do przedszkola w trakcie trwania roku szkolnego wnoszona jest opłata proporcjonalna do ilości dni pozostających do końca miesiąca.

§ 3

1. Ponoszone przez rodziców opłaty za wyżywienie – pokrywają w całości koszty produktów zużywanych do przyrządzania posiłków. Odpłatność ta będzie waloryzowana w zależności od wzrostu cen produktów zużywanych do przygotowania posiłków.
2. Opłata za wyżywienie powinna być wnoszona miesięcznie, do piętnastego dnia każdego miesiąca (z góry).
3. W przypadku nieobecności dziecka w przedszkolu trwającej dłużej niż jeden dzień, opłata podlega zwrotowi w wysokości stawki żywieniowej za każdy dzień nieobecności, z wyjątkiem pierwszego dnia nieobecności
z zastrzeżeniem ust. 4.
4. W przypadku poinformowania dyrektora placówki, z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem o mającej nastąpić nieobecności dziecka, przysługuje zwrot stawki żywienia również za pierwszy dzień nieobecności.

§ 4

Rodzice lub opiekunowie dziecka przyjętego do przedszkola składają pisemne zobowiązanie do ponoszenia opłat za świadczenia określone w § 2 i § 3.

§ 5

Dochodzenie zapłaty należności, o której mowa w § 2 i § 3 niniejszej uchwały, dokonuje się na podstawie odrębnych przepisów.

§ 6

1. Osoby w trudnej sytuacji materialnej mogą ubiegać się o zwolnienie w całości lub w części z opłaty stałej wymienionej w § 2, w drodze indywidualnych decyzji wydawanych przez Burmistrza Miasta Podkowa Leśna, po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego przez Ośrodek Pomocy Społecznej.
2. Odpłatność za drugie dziecko z danej rodziny uczęszczające do przedszkola może być, na wniosek rodzica, obniżona o 25%.
3. Na wniosek rodzica, zwalnia się z opłat trzecie i każde kolejne dziecko z danej rodziny uczęszczające do przedszkola.

§ 7

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowa Leśna.

§ 8

Traci moc uchwała nr 26/VI/1990 z dnia 11 września 1990 r. w sprawie zasad odpłatności za korzystanie z przedszkola oraz uchwała Nr 33/VIII/1990 z dnia 16 października 1990 r. w sprawie zmiany uchwały nr 26/VI/1990 z dnia
11 września 1990 r.

§ 9

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2003 roku.

§ 10

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Uchwała Nr 36/X/2003

w sprawie założeń, zasad i trybu opracowania Wieloletniej Strategii Rozwoju Miasta Podkowa Leśna

Uchwała Nr 36/X/2003
Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 1 lipca 2003 r.

w sprawie założeń, zasad i trybu opracowania Wieloletniej Strategii Rozwoju Miasta Podkowa Leśna

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1

Przyjąć założenia, zasady i tryb opracowania Wieloletniej Strategii Rozwoju Miasta Podkowa Leśna w brzmieniu załącznika nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Zobowiązać Burmistrza do opracowania i przedłożenia Radzie Miasta projektu Wieloletniej Strategii Rozwoju na lata 2003-2012 wraz ze stosownym projektem uchwały Rady Miasta o przyjęciu Wieloletniej Strategii Rozwoju
w terminie sześciu miesięcy od dnia przyjęcia niniejszej uchwały.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

UZASADNIENIE
do uchwały nr 36/X/2003 Rady Miasta z dnia 1 lipca 2002 r.
w sprawie założeń, zasad i trybu opracowania Wieloletniej
Strategii Rozwoju Miasta Podkowa Leśna

Działania samorządu muszą być programowane z uwzględnieniem dłuższej niż rok budżetowy perspektywy czasowej i wynikać z przyjętych podstawach celów rozwoju. Świadoma realizacja celów rozwoju wymaga sformułowania wieloletniej, skoordynowanej strategii, która będzie głównym kryterium dla podejmowania decyzji przez organy Miasta, źródłem kryteriów oceny zadań do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego a w następstwie podstawą tworzenia załącznika inwestycyjnego przy pracach nad corocznym budżetem.

Strategia ma przynosić stałą poprawę jakości zarządzania Miastem oraz Urzędem Miejskim.

Planowanie strategiczne wynikające z budowy strategii ma zapewniać:
– Przewidywanie przyszłości,
– Ustalanie celów wspólnoty i budowanie wokół nich porozumienia we wspólnocie,
– Optymalne rozmieszczenie zasobów,
– Ustalenie miar postępu w rozwoju Miasta i jego ciągły monitoring.

Załącznik nr 1 do Uchwały Nr 36/X/2003 Rady Miasta z dnia 1 lipca 2003 r.

Założenia, zasady i tryb tworzenia Wieloletniej Strategii Rozwoju Miasta Podkowa Leśna

I. Założenia ogólne

Wieloletnia Strategia Rozwoju stanowi wieloletni harmonogram rozwoju Miasta i poprawy standardów w sferze dostaw usług publicznych oraz mienia publicznego. Wieloletnia Strategia Rozwoju stanowi też podstawowy mechanizm koordynacji procesów realizacji inwestycji.

II. Zasady opracowywania Wieloletniej Strategii Rozwoju.

Wieloletnia Strategia Rozwoju Miasta będzie:
– Określona w dziesięcioletnim horyzoncie planowania.
– Miała charakter kroczący.
– Będzie aktualizowana przed podjęciem uchwały budżetowej na kolejny rok.
– Stanowiła wraz z Wieloletnim Programem Inwestycyjnym podstawę do tworzenia załącznika inwestycyjnego do projektu uchwały budżetowej na kolejny rok i dalsze dwa,
– Spójna z obowiązującymi uchwałami Rady Miasta.

III. Tryb opracowania Wieloletniej Strategii Rozwoju.

Opracowanie Wieloletniej Strategii Rozwoju przebiega w następującej kolejności:

Etap analizy stanu:
– Przyjęcie wyjściowych uchwał i zarządzeń organów Miasta,
– Powołanie Komitetu Sterującego,
– Analiza i przyjęcie harmonogramu realizacji,
– Zapewnienie udziału mieszkańców w procesie,
– Sporządzenie i edycja „Raportu o stanie Miasta”.
Etap budowy i akceptacji strategii:
– Identyfikacja problemów strategicznych
– Identyfikacja szans, w tym identyfikacja zasobów historycznych
i cennych odmienności,
– Sporządzenie wizji Miasta po rozwiązaniu problemów strategicznych i wykorzystaniu strategicznych szans,
– Identyfikacja i hierarchizacja celów strategicznych,
– Identyfikacja i hierarchizacja celów szczegółowych strategii,
– Określenie miar oceny postępów realizacji każdego z celów szczegółowych strategii,
– Przyjęcie uchwały Rady o treści i zasadach realizacji strategii.

Uchwała Nr 37/X/2003

w sprawie założeń, zasad i trybu opracowania Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Miasta Podkowa Leśna

Uchwała Nr 37/X/2003
Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 1 lipca 2003 r.

w sprawie założeń, zasad i trybu opracowania Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Miasta Podkowa Leśna

Na podstawie art.18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami), Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1

Przyjąć założenia, zasady i tryb opracowania Wieloletniego Programu Inwestycyjnego (w skrócie WPI) Miasta Podkowa Leśna w brzmieniu załącznika nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Zobowiązać Burmistrza Miasta do opracowania i przedłożenia Radzie Miasta projektu Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na lata 2003 – 2007 wraz
ze stosownym projektem uchwały Rady Miasta w terminie 6 miesięcy od dnia przyjęcia niniejszej uchwały.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

UZASADNIENIE
do uchwały nr 37/X/2003 Rady Miejskiej z dnia 1 lipca 2003 r.

w sprawie założeń, zasad i trybu opracowania Wieloletniego
Programu Inwestycyjnego Miasta Podkowa Leśna

Wydatki inwestycyjne muszą być programowane z uwzględnieniem dłuższej niż rok budżetowy perspektywy czasowej i wynikać bądź ze strategii rozwoju Miasta bądź przyjętych na innych podstawach celów rozwoju. Świadoma realizacja wszystkich tych celów wymaga sformułowania wieloletniej, skoordynowanej strategii inwestycyjnej, która będzie podstawą tworzenia załącznika inwestycyjnego przy pracach nad corocznym budżetem. Wymaga tego też art. 110 obowiązującej ustawy o finansach publicznych z dnia 26. listopada 1998 r. – (t. j. Dz. U. Z 2003 r. nr 15 poz. 148).

WPI będzie spełniał wiele ważnych funkcji dla władz Miasta, szczególnie w procesie programowania strategicznego rozwoju, a między innymi:
– Stanowił podstawę ubiegania się o zewnętrzna środki rozwojowe, w tym środki europejskie.
– Ułatwiał podejmowania bieżących decyzji w zgodności z długookresowymi celami rozwoju, stanowiąc „pomost” pomiędzy celami
i zadaniami strategicznymi w tym zakresie, a rocznymi budżetami Miasta,
z uwzględnieniem aktualnych priorytetów inwestycyjnych.
– Stanowił trwałą bazę koordynacji wszelkich decyzji, działań
i przedsięwzięć związanych z przygotowaniem i przebiegiem procesu inwestycyjnego
– Stanowił instrument dialogu z mieszkańcami na temat polityki rozwojowej Miasta oraz narzędzie partnerskiej współpracy pomiędzy władzami Miasta z jednej strony, a jego mieszkańcami, organizacjami pozarządowymi w Mieście, lokalnym środowiskiem biznesu, inną administracją lokalną oraz z administracją rządową – z drugiej.

Załącznik nr 1 do Uchwały Nr 37/X/2003 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 1 lipca 2003 r.

Założenia, zasady i tryb tworzenia Wieloletniego Programu
Inwestycyjnego Miasta Podkowa Leśna

I. Założenia ogólne

1) WPI stanowi wieloletni harmonogram rozwoju Miasta i poprawy standardów w sferze mienia publicznego Miasta. Celem jego sporządzenia jest ustalenie, w ramach obowiązującego prawa, a w szczególności w oparciu o plan zagospodarowania przestrzennego miasta oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz w oparciu o możliwości organizacyjno-finansowe kwot wieloletnich wydatków na systematyczną budowę, unowocześnianie i ulepszanie infrastruktury technicznej i społecznej Miasta. WPI stanowi też podstawowy mechanizm koordynacji procesów realizacji inwestycji.

2) Wśród zasad i kryteriów oceny zadań inwestycyjnych uwzględniane będą:
o Potrzeba konsekwentnej poprawy jakości życia mieszkańców.
o Konieczność stałego polepszania warunków funkcjonowania sfery gospodarczej w Mieście.
o Uwarunkowania kulturowe, ekologiczne i przestrzenne Miasta.
o Wpływ proponowanej inwestycji na realizację strategicznych celów rozwoju Miasta.
o Wpływy procesu realizacji WPI na pobudzanie wszechstronnego rozwoju Miasta oraz przyciąganie do niego kapitału inwestycyjnego z zewnątrz.
3) Przy podejmowaniu decyzji o umieszczaniu poszczególnych zadań w WPI preferencje będą miały inwestycje, które:
o Powinny być zrealizowane z uwagi na wymagania prawa.
o Są rozpoczęte i wymagają kontynuowania dla uzyskania założonego efektu.
o Przyniosą wzrost liczby miejsc pracy.
o Pozwolą obniżyć wydatki bieżące budżetu poprzez zmniejszenie kosztów utrzymania lub nakładów pracy, lub spowodują wzrost dochodów Miasta.
o Zapewnią lub usprawnią obsługę znacznej liczby mieszkańców.
o Cieszą się powszechnym oczekiwaniem społecznym.
4) Kryteria hierarchizacji zadań inwestycyjnych oraz zasady ich punktowania przyjęte będą przez Burmistrza w formie zarządzenia.

5) Ostateczne zestawienie zadań inwestycyjnych według przyjętych kryteriów będzie w ramach WPI dostosowane w swoim wymiarze finansowym do:
o Wieloletniej prognozy dochodów Miasta.
o Wieloletniej prognozy wydatków bieżących (operacyjnych) Miasta.
o Bilansów wolnych środków w poszczególnych latach prognozy i w wieloleciu.
o Koncepcji finansowania inwestycji za pomocą instrumentów dłużnych (przede wszystkim kredytów preferencyjnych, obligacji komunalnych i przychodowych oraz kredytów inwestycyjnych).
o Możliwości finansowania inwestycji zewnętrznymi źródłami kapitału w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.
o Możliwości współfinansowania inwestycji za pomocą środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej.

II. Zasady opracowywania Wieloletniego Programu Inwestycyjnego.

1) WPI będzie:
o Programem pięcioletnim.
o Miał charakter kroczący. Oznacza to, że po zrealizowaniu zadań przewidzianych w I roku, WPI będzie uzupełniany o zadania na nowy, piąty rok zamykający Program. Jednocześnie, w razie potrzeby będzie uaktualniany na cztery najbliższe lata budżetowe.
o Uchwalany przez Radę Miasta przed podjęciem uchwały budżetowej na kolejny rok.
o Stanowił podstawę do tworzenia załącznika inwestycyjnego do projektu uchwały budżetowej na kolejny rok i dalsze dwa lata – zgodnie z dyspozycją art. 110 ustawy o finansach publicznych.
o Obejmował inwestycje Miasta o wartości powyżej 50.000 złotych prowadzone przez Urząd Miasta i miejskie jednostki organizacyjne (nowe przedsięwzięcia budowlane i techniczne, inwestycje odtworzeniowe, inwestycje modernizacyjne, zakupy inwestycyjne, ulepszenia).
o Sporządzany na podstawie jednolitych formularzy tzw. „Wniosku inwestycyjnego”, przedkładanych w formie, którą określi Burmistrz, przez radnych, komisje Rady, Burmistrza Miasta, wydziały Urzędu Miasta, miejskie jednostki organizacyjne oraz inne organy, podmioty, organizacje i mieszkańców Miasta.

III. Tryb opracowania Wieloletniego Programu Inwestycyjnego.

1) Prace nad WPI przeprowadzi Zespół Koordynacyjny powołany przez Burmistrza, we współpracy z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Miasta.

2) Burmistrz Miasta wyznacza skład Zespołu Koordynacyjny WPI oraz określa zakres jego kompetencji. Zespół ten obejmie specjalistów zatrudnionych w Urzędzie Miejskim, przedstawicieli Komisji Rady i Burmistrza Miasta. W skład Zespołu mogą wejść przedstawiciele lokalnych organizacji mieszkańców.

3) Zespół będzie ustalał listę zadań inwestycyjnych przyjętych do wstępnej analizy, przyznawał punkty poszczególnym zadaniom, porządkował je według punktów hierarchizacji oraz kierował projekt WPI do Burmistrza Miasta. Lista rankingowa inwestycji nowych i kontynuowanych, po przyjęciu przez Burmistrza będzie podstawą opracowania projektu WPI i skierowania go do uchwalenia przez Radę Miasta.

4) Burmistrz Miasta w formie zarządzenia określi harmonogram prac nad WPI na lata 2003- 2007.

Uchwała Nr 38/X/2003

w sprawie powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej

Uchwała Nr 38/X/2003
Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 1 lipca 2003 r.

w sprawie powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej

Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) i art. 17 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 1990 r. Nr 32 poz. 191 z późn. zm.) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1

Powołać doraźną Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:

1. Ewa Domaradzka
2. Jerzy Grużewski
3. Marek Michaeli.

§ 2

Przewodniczącego komisji wybierają członkowie komisji spośród swojego grona.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

§ 4

Traci moc uchwała Nr 25/V/99 Rady Miasta z dnia 14 stycznia 1999 r. w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej

UZASADNIENIE

Wnoszę o powołanie przez Radę Miasta Podkowa Leśna Komisji Inwentaryzacyjnej. Zgodnie z ustawą z dnia 10.05.1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (1990 r. Dz. U. Nr 32 poz. 191 z póź. zm.) oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 09.07.1990 r. w sprawie sposobu dokonywania inwentaryzacji mienia komunalnego (M.P. z 1990 nr 30. poz. 235) celem przedmiotowej komisji jest sporządzanie spisów inwentaryzacyjnych mienia ogólnonarodowego (państwowego), które z mocy w/w ustawy przekazane zostało na rzecz gmin. Spisy te są niezbędnym dokumentem w procesie formalnego przejęcia mienia a przede wszystkim nieruchomości, co do których dopiero deklaratoryjna decyzja wojewody stanowi podstawę do ujawnienia gminy jako właściciela w Księdze Wieczystej.

Proces komunalizacji mienia trwa w prawdzie od lat 90-tych, niemniej jednak nie jest on w pełni zakończony. Na terenie naszego miasta istnieją jeszcze nieruchomości wymagające dopełnienia niezbędnej procedury dotyczącej przejęcia mienia na własność gminy.

Należy również wskazać, że w niektórych sprawach zachodzi konieczność dokonania zmian w decyzjach komunalizacyjnych wydanych przez wojewodę w latach ubiegłych. Wymaga to sporządzenia nowych kart inwentaryzacyjnych podpisanych przez przedmiotową Komisję.

Brak Komisji Inwentaryzacyjnej uniemożliwia zakończenie procesu komunalizacji oraz ewentualnej weryfikacji istniejącej dokumentacji.

Historia zmian >>

Historia zmian >>

Brak zmian dla tego postu.

Print Friendly, PDF & Email
MENU

BIP – Podkowa Leśna

Skip to content