V sesja

22 lutego 2011 r.

Projekt - Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2011-2025

Objaśnienia wartości przyjętych w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2011-2025 dla Miasta Podkowa Leśna.

Uwagi ogólne:

Wieloletnia prognoza finansowa WPF obejmuje lata 2011-2025 i jest wdrażana w celu przeprowadzenia oceny sytuacji finansowej Miasta Podkowa Leśna. Dla opracowania Wieloletniej Prognozy Finansowej przyjmuje się projekt budżetu na 2011 rok. Wieloletnia Prognoza Finansowa WPF obejmuje okres roku budżetowego 2011 oraz czterech kolejnych lat do 2015 roku. Kolejne lata są prognozowane na okres, na jaki przyjęto limit zobowiązań wynikający z zaciągniętych kredytów na wydatki majątkowe. Wzrost ogólnych kwot dochodów i wydatków w latach 2012-2025 został zaplanowany na podstawie prognoz makroekonomicznych Ministerstwa Finansów. Prognoza finansowa została przygotowana w oparciu o szczegółową analizę poszczególnych źródeł dochodów i wydatków budżetowych z uwzględnieniem Produktu Krajowego Brutto PKB i średniorocznej inflacji. Przygotowanie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2011-2025 poprzedzała analiza finansowa Miasta Podkowa Leśna.

Dochody:

Dochody budżetowe były analizowane w poszczególnych paragrafach i oparte są na prognozowanych wskaźnikach inflacji i Produktu Krajowego Brutto PKB publikowanych przez Ministerstwo Finansów. Wykonane dochody budżetowe były analizowane od 2008 do 2010 roku. Do roku 2015 przyjęto wskaźnik inflacji na poziomie 2,5%. Po 2015 roku przyjęto wskaźnik inflacji 2%, uznając, ze planowanie wzrostów dochodów przez następny okres obarczone jest zbyt dużym ryzykiem błędów. W Wieloletniej Prognozie Finansowej brany był pod uwagę wzrost wynikający ze zmian PKB w poszczególnych latach prognozy.

W kolejnych latach nie planuje się sprzedaży majątku. W latach 2012-2025 planowane dochody z majątku gminy wynoszą corocznie 150.000 zł.

Wydatki:

Wydatki bieżące zostały zaplanowane na bazie przyjętej inflacji 2-2,5%. W przypadkach gdzie były możliwe ograniczenia tych wydatków zastosowano niższe wskaźniki wzrostu. Założono dyscyplinę wydatków bieżących. Wydatki na obsługę długu zaplanowano na podstawie harmonogramów spłat zaciągniętych kredytów.
Obsługa długu została zaplanowana na bazie prognozowanej stopy redyskonta weksli i WIBOR-ów 3 i 1-miesiecznych. Na tej podstawie obliczono średnioroczne oprocentowanie planowanych pożyczek i kredytów.

Pozycja „ wydatki związane z funkcjonowaniem organów j.s.t: obejmuje wszystkie wynagrodzenia burmistrza z pochodnymi i wydatki osobowe Rady Miasta. W tej pozycji założono 2% wzrostu wydatków w kolejnych latach.

W pozycji „wynagrodzenia i składki od nich naliczane” obliczone są wynagrodzenia i składki ze wszystkich działów wydatków budżetowych. Planowany od 2012 roku 2,5% wzrost wynagrodzeń, obejmuje również wypłatę odpraw emerytalnych i innych.

Wydatki z tytułu gwarancji i poręczeń nie występują.

Do Wieloletniej Prognozy Finansowej dołączone są załączniki z wykazem przedsięwzięć w zakresie wydatków bieżących i wydatków majątkowych (inwestycji) zgodnie z art.226 ust.4
pkt.1 ufp.

Do priorytetowch zadań inwestycyjnych zaliczamy budowę sali sportowej wraz z rozbudową szkoły i modernizacją budynków Zespołu Szkół Samorządowych w Podkowie Leśnej oraz budowę dróg gminnych.

Przychody:

W latach 2011-2014 Miasto planuje zaciągnąć kredyty w wysokości 4,0 mln zł. W kolejnych latach prognozy szacuje się pobieranie następujących kredytów:
– 2011 – 2,5 mln zł
– 2012 – 0,7 mln zł
– 2013 – 0,3 mln zł
– 2014 – 0,5 mln zł

Zaciągania pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej WFOŚiGW miasto nie planuje.
Oprocentowanie kredytów będzie oparte na stawce WIBOR 3M.

Na dzień dzisiejszy Miasto nie planuje zaciągania pożyczek wyprzedzających na finansowanie inwestycji dotowanych z Unii Europejskiej.

Rozchody:

Spłatę długu zaplanowano na podstawie harmonogramów spłat zaciągniętych pożyczek i kredytów. Spłatę zaplanowano do 2025 roku.
Jako bazowy do wyliczenia długu Miasta przyjęto 2009 rok.

Wynik budżetu:

Wynik budżetu jest różnicą pomiędzy dochodami bez przychodów a wydatkami bez rozchodów. Każdy rok budżetowy stanowi równowagę budżetową i jest równy „0”.

Kwota długu, sposób jego sfinansowania i relacja o której mowa w ustawie o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 roku w art. 243. (zawarte w tablicy nr 1)

Prognoza kwoty długu wykazana jest na koniec każdego roku budżetowego i jest wynikiem działania: dług z poprzedniego roku +zaciągany dług – spłata długu. W 2025 roku zadłużenie miasta przyjmuje wartość „zero”. Dane te zawarte są w pozycji VI.

W pozycji XII –zawarte są wyliczenia dotyczące sposobu finansowania długu – przyjmuje się, że dług (jego spłata) jest finansowana w pierwszej kolejności z nadwyżki budżetowej, wolnych środków oraz nadwyżki z lat poprzednich. W następnej kolejności dług finansuje się nowo zaciąganym długiem.

Relacja o której mowa w art.243 ustawy o finansach publicznych wyliczona została w załączniku nr 1 w pozycjach od IX do XI.
W pozycji IX obliczono wskaźniki dotyczące obciążeń spłatami poszczególnych lat budżetowych zgodnie z wzorem:( R+O)/D.
W pozycji nr X został wyliczony limit obciążeń budżetu spłatą długu, kosztami jego obsługi oraz poręczeniami i gwarancjami średnio z trzech ostatnich lat – zgodnie z art.243 ust.1 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 roku. Średnia z trzech ostatnich lat stanowi wartość dodatnią od 2014 roku przez cały okres budżetowania miasta.
W pozycji XI limit obciążeń z trzech ostatnich lat jest wyższy niż limit obciążeń corocznych , co w rezultacie powoduje, że od 2014 roku relacje przyjmują wartości dodatnie, co oznacza, że art. 243 ufp nie został naruszony.

Dla obliczenia zadłużenia miasta kwotą startową jest dług miasta na koniec 2009 roku. W roku 2025 następuje zakończenie spłaty długu i stan zadłużenia jest równy „zero”.

W pozycjach od „A” do „Ł” wykazane są wielkości kontrolne i informacyjne.

W pozycji „D” występuje sprawdzenie równowagi budżetowej. Wynik tego wiersza jest równy „O” (zero).

W pozycji E obliczona jest różnica pomiędzy dochodami bieżącymi + nadwyżka z lat ubiegłych + wolne środki – wydatki bieżące. Od 2011 do 2025 roku kwoty tych wielkości są dodatnie ( nie został naruszony art. 242 ust.1 ufp).

W pozycjach od F do I – miasto aktualnie nie posiada pożyczek wyprzedzających dla finansowania projektów z Unii Europejskiej. W związku z powyższym pozycje J,K,L są automatycznym obliczeniem wskaźników z pozycji VII, VIII, IX i stanowią sprawdzenie autentyczności wyliczeń w tym zakresie.

Wieloletnia Prognoza Finansowa w latach 2010-2025

Projekt budżetu miasta na 2011 r.

Projekt nr 17/2011

w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę gruntu w trybie bezprzetargowym na okres 15 lat.

U C H W A Ł A Nr
Rady Miasta Podkowy Leśnej
z dnia ………………..

w sprawie: wyrażenia zgody na dzierżawę gruntu w trybie bezprzetargowym na okres 15 lat.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz.1591 ze zm.) i art. 37 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2010 r. nr 102 poz. 651 z pźn. Zm.) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1

Wyraża się zgodę na wydzierżawienie na okres 15 lat 3 m² gruntu z ulicy Jodłowej 3, stanowiącej działkę o powierzchni:0.2231 (nr. ew.14/2 w obr 10) panu Bogusławowi Bijakowi w trybie bezprzetargowym.

§2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.

§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie do uchwały na dzierżawę gruntu przy ul. Jodłowej 3 w Podkowie Leśnej

Na terenie działki przy ul. Jodłowej 3, od strony ulicy Reymonta rośnie w linii ogrodzenia wartościowy klon. Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków nie zezwolił na usunięcie drzewa, które rośnie na granicy działki Pana Bogusława Bijaka i pasa drogowego.
W związku z zaistniałą sytuacją, pan Bogusław Bijak wystąpił z prośbą o wydzierżawienie 3 m2 powierzchni działki z drogi na okres 15 lat.

Projekt nr 18/2011

w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy na okres powyżej trzech lat w trybie przetargowym lokalu użytkowego.

U C H W A Ł A Nr
Rady Miasta Podkowy Leśnej
z dnia ………………..

w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy na okres powyżej trzech lat w trybie przetargowym lokalu użytkowego .

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz.1591 ze zm.) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala co następuje.

§ 1

Wyraża się zgodę na zawarcie umowy najmu, lokalu o powierzchni 73, 40 m² położonego na działce o numerze ewidencyjnym 38 w obrębie 11 przy ul. Jana Pawła II nr 5 w Podkowie Leśnej, dla którego prowadzona jest Księga Wieczysta Nr WAIG/00024716/4 – na okres powyżej trzech lat w celu prowadzenia przez najemcę księgarni.

§2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.

§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie do uchwały na umowę dzierżawy na lokal księgarni

W Podkowie Leśnej przy ul. Jana Pawła II nr 5 jest do wydzierżawienia lokal o powierzchni 73,40 m2 z przeznaczeniem na księgarnię. Czas wynajmu na okres powyżej trzech lat wiąże się z planowaniem większych inwestycji przez potencjalnego najemcę.

Projekt nr 19/2011

w sprawie: szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Miastu Podkowa Leśna lub jego jednostkom podległym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organu lub osób uprawnionych do udzielania tych ulg.

U C H W A Ł A Nr

Rady Miasta Podkowy Leśnej
Z dnia …………………………

w sprawie: szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Miastu Podkowa Leśna lub jego jednostkom podległym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organu lub osób uprawnionych do udzielania tych ulg.

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001roku Nr 142, poz.1591 z późn.zm.) oraz art. 59 ust. 1-3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U z 2009 roku Nr 157, poz.1240, z 2010 z późn. zm.)-Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1
Uchwała określa szczegółowe zasady, sposób i tryb umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Miastu Podkowie Leśnej lub jego jednostkom podległym, warunki dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazuje organ lub osoby uprawnione do udzielania tych ulg.

§2
Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:
1) należnościach pieniężnych- rozumie się przez to kwotę główną zobowiązań mających charakter cywilnoprawny przypadający Miastu Podkowie Leśnej lub jego jednostkom podległym wraz z odsetkami za zwłokę, kosztami postępowania sądowego i egzekucyjnego, według stanu na dzień złożenia wniosku;
2) dłużniku – rozumie się przez to osobę fizyczną, osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej;
3) przedsiębiorcy – rozumie się przez to podmiot prowadzący działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjno-prawną oraz sposób finansowania;
4) uldze – rozumie się przez to umorzenie, odroczenie lub rozłożenie na raty spłaty należności pieniężnych przypadających Miastu Podkowie Leśnej lub jednostkom podległym.

§3
Należności pieniężne mogą być umarzane w całości z urzędu, w przypadkach określonych w art.56 ust.1 pkt 1-4 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych.

§4
1. Należności pieniężne na wniosek dłużnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym mogą być:
1) umarzane w całości lub części;
2) ich spłata może być odroczona;
3) ich spłata może być rozłożona na raty.
2. W stosunku do dłużników będących przedsiębiorcami, udzielanie ulg, o których mowa w ust. 1:
1) nie stanowi pomocy publicznej;
2 )stanowi pomoc de minimis, do której mają zastosowanie rozporządzenie Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 roku w sprawie stosowania art.87 i art.88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 379/5 z 28 grudnia 2006 roku) i stosowane jest w zakresie i na zasadach określonych w tym rozporządzeniu.
3. W przypadku, gdy oprócz dłużnika głównego są zobowiązane inne osoby, umorzenie należności może nastąpić tylko wtedy, gdy warunki umorzenia spełnione są przez wszystkich zobowiązanych.
4. Umorzenie należności głównej powoduje również umorzenie odsetek za zwłokę w całości lub w takiej części w jakiej została umorzona należność główna.
5. Umorzenie części należności następuje z oznaczeniem terminu zapłaty pozostałej części należności. W razie niedotrzymania ustalonego terminu porozumienie traci moc, a cała należność staje się natychmiast wymagalna.
6. Od należności, której termin płatności odroczono lub którą rozłożono na raty, nie pobiera się odsetek za zwłokę za okres od dnia złożenia wniosku do upływu terminu zapłaty, z zastrzeżeniem ust.7.
7. W przypadku nie dotrzymania terminu płatności odroczonej należności pieniężnej bądź terminu płatności którejkolwiek z rat na jakie została rozłożona należność pieniężna-niespłacona należność pieniężna staje się natychmiast wymagalna wraz z odsetkami należytymi od pierwszego terminu płatności do dnia zapłaty.

§5
1. Wniosek o udzielenie ulgi winien zawierać:
1) szczegółowe informacje potwierdzające istnienie ważnego interesu dłużnika lub ważnego interesu publicznego;
2) opis aktualnej sytuacji materialnej i finansowej dłużnika.
2. Dłużnik do wniosku winien załączyć dokumenty potwierdzające wszystkie okoliczności wymienione we wniosku.
3. Dłużnik będący przedsiębiorcą wraz z dokumentami określonymi w ust. 2 do wniosku winien dołączyć:
1) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. z 2010 roku, Nr 53 poz 311);
2) sprawozdania za okres trzech ostatnich lat obrotowych, sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości, a jeżeli działalność prowadzona jest przez krótszy okres – za cały okres działalności;
3) wszystkich zaświadczeń o pomoc de minimis, jakie otrzymał w ciągu roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nie otrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
4. W przypadku stwierdzenia, iż przedstawione dokumenty nie są wystarczające do udzielenia ulgi, organ lub osoba uprawniona do udzielenia ulgi w spłacie należności pieniężnych, wzywa dłużnika do ich uzupełnienia.
5. Nieuzupełnienie wniosku przez dłużnika w wyznaczonym terminie powoduje pozostawienie go bez rozpatrzenia.

§6
1. Do udzielenia ulg uprawniony jest Burmistrz Miasta Podkowy Leśnej z tym, że umarzanie należności pieniężnych od 20 000 zł do 30 000 zł następuje po uzyskaniu opinii komisji właściwej do spraw budżetu.
2. Burmistrz Miasta Podkowy Leśnej po uzyskaniu zgody Rady Miasta może umorzyć należność przekraczającą jednorazowo 30 000 zł
3. Przez kwotę należności o której mowa w § 6, rozumie się należność główną wraz z odsetkami ustawowymi, a w przypadku zastrzeżenia odsetek umownych należność główną wraz z odsetkami umownymi – ustalone na dzień złożenia wniosku.
4. Kwoty należności tego samego dłużnika wynikające z różnych tytułów nie ulegają kumulacji.
5. Burmistrz Miasta Podkowy Leśnej może udzielić w trybie art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z poźn. zm.) kierownikom jednostek organizacyjnych pełnomocnictw do umarzania należności oraz udzielania ulg jeżeli wartość należności nie przekracza 10 000 zł.

§7
Burmistrz Miasta Podkowy Leśnej działając na zasadach określonych w §6, na wniosek dłużnika, może jednorazowo odraczać terminy zapłaty całości lub części należności lub rozłożyć płatności całości lub części należności na raty na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy licząc od dnia złożenia wniosku.

§8
Wnioski o umorzenie, odroczenie terminu zapłaty lub rozłożenie należności na raty rozpatrują merytorycznie kierownicy jednostek organizacyjnych i kierownicy Referatów, przedkładając Burmistrzowi Miasta odpowiedni wniosek wraz z uzasadnieniem i niezbędną dokumentacją.

§9
1. Udzielanie ulg, o których mowa w § 4 ust. 1 następuje w formie pisemnej poprzez zawarcie porozumienia między dłużnikami a organem lub osobą uprawnioną do udzielania ulg.
2. Odmowa udzielenia ulg, o których mowa w § 4 ust. 1 następuje w formie jednostronnego oświadczenia woli złożonego przez organ lub osobę uprawnioną do udzielania ulg.
3. Udzielanie ulg, o których mowa w § 3 ust. 1 następuje w formie jednostronnego oświadczenia woli złożonego przez organ lub osobę uprawnioną do udzielania ulg.

§10
W postępowaniach dotyczących udzielania ulg wszczętych i nie zakończonych do czasu wejścia w życie uchwały, stosuje się przepisy uchwały.

§11
Traci moc uchwała Nr 34/IX/2007 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 28 czerwca 2007 roku w sprawie zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Miasta Podkowy Leśnej oraz jej jednostek organizacyjnych do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów do tego uprawnionych.
§12
1. W terminie do 30 czerwca następnego roku, Burmistrz Miasta Podkowy Leśnej przedstawia Radzie Miasta Podkowy Leśnej informację o wysokości ulg udzielonych w trybie określonym uchwałą według załączonego wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do uchwały.
2. Informacje są sporządzone według stanu na dzień 31 grudnia każdego roku kalendarzowego.
§13
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.

§14
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Uzasadnienie

W związku ze zmianą ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 roku Nr 157, poz. 1240, z 2010, z 2010 z późn. zm.) konieczne jest podjęcie nowej uchwały.

Projekt nr 20/2011

w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami

UCHWAŁA Nr …………
RADY MIASTA ………
z dnia ……………………..

w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy i art. 40 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z 2005 r. Dz. U. Nr 236,poz. 2008 ze zmianami ) uchwala się, co następuję:

§ 1

Ustala się wymagania dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie przed bezdomnymi zwierzętami w brzmieniu stanowiących załącznik nr 1 do niniejszej uchwały .

§ 2

Wymagania określone w niniejszej uchwale nie zwalniają przedsiębiorcy z obowiązku spełnienia innych wymagań wynikających z odrębnych przepisów prawa.

§ 3

Mając na uwadze zapisy § 30 uchwały Nr 84/XIX/2008 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 26 czerwca 2008r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta- Ogrodu Podkowa Leśna, niedopuszczalne jest prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk, spalarni zwłok zwierząt na terenie Miasta Podkowy Leśnej.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Podkowy Leśnej

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Załącznik nr 1 do uchwały…………………………………………………..

Wymagania, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami

§ 1

Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami powinien spełniać następujące wymagania:
1) Prowadzić zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami:
2) Posiadać umowę gwarantującą odbiór lub pisemne oświadczenie o gotowości do odbioru zwierząt wyłapanych z przedsiębiorcą prowadzącym schronisko dla zwierząt;
3) Posiadać specjalistyczny urządzenia przeznaczone do chwytania i transportu bezdomnych zwierząt w tym:

a. posiadać sprzęt i urządzenia przeznaczone do właściwego wyłapywania
i obezwładniania zwierząt, nie stwarzające zagrożenia dla ich życia
i zdrowia,
b. zapewnić transport bezdomnych zwierząt zgodnie z wymogami prawa, odpowiednią przestrzeń umożliwiającą ustawienie metalowych klatek, prawidłową wentylację, zapewnienie odpowiedniej temperatury, zabezpieczenie przed wydostaniem się zwierząt, podłogę z odpowiednią nawierzchnią, zapewniającą przyczepność kończyn;

4) Zatrudnić przeszkolonych pracowników w zakresie postępowania ze zwierzętami
5) Zapewniać opiekę weterynaryjną – posiadać dokument potwierdzający stała współpracę z lekarzem weterynarii;
6) Prowadzić ewidencję zwierząt wyłapanych.

Uzasadnienie
do uchwały Nr ………/2011
Rady Miasta Podkowy Leśnej
z dnia ………………………..2011 r.

w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usługi w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.

Zgodnie z wymaganiami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, organy wykonawcze samorządów terytorialnych zobowiązane są do opracowania wymagań jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usługi w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
Mając na uwadze zapisy § 30 uchwały Nr 84/XIX/2008 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 26 czerwca 2008r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta – Ogrodu Podkowa Leśna, niedopuszczalne jest prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk, spalarni zwłok zwierząt na terenie Miasta Podkowy Leśnej (załącznik nr 1 wypis z planu miejscowego do uzasadnienia uchwały).

Projekt nr 21/2011

w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Miasta Podkowy Leśnej na rok 2011

Uchwała Nr /2011
z dnia 2011 roku
Rady Miasta Podkowy Leśnej

w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Miasta Podkowy Leśnej na rok 2011

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2007 roku Nr 70, poz. 473 z późn. zm.), Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Miasta Podkowy Leśnej na rok 2011, stanowiący załącznik do uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Podkowy Leśnej.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 2011 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia 2011 roku

Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Miasta Podkowy Leśnej na rok 2011

Głównym celem programu jest propagowanie modelu zdrowego stylu życia, wolnego od nałogu, uzależnień i przemocy poprzez oddziaływanie profilaktyczne skierowane do dzieci i młodzież oraz działania skierowane do osób dorosłych uzależnionych od alkoholu.

I. Program obejmuje cztery obszary działań:
1. profilaktyka – działalność wychowawcza, edukacyjna, informacyjna
i zapobiegawcza,
2. pomoc terapeutyczna dla osób uzależnionych od alkoholu,
3. przeciwdziałania przemocy i agresji w rodzinie i w środowisku lokalnym,
4. ograniczanie dostępności napojów alkoholowych na terenie miasta.

II. Realizacja programu:

1. Profilaktyka – działalność wychowawcza, edukacyjna, informacyjna
i zapobiegawcza, realizowana poprzez:
• wdrażanie profilaktyki, opartej o kształtowanie dojrzałych postaw i wartości oraz uzupełnianie szkolnych programów nauczania o wiedzę nt. szkodliwości alkoholu,
• prowadzenie punktu odrabiania lekcji dla dzieci z rodzin zagrożonych problemem alkoholowym,
• organizowanie wypoczynku letniego i zimowego dla dzieci i młodzieży z rodzin zagrożonych problemem alkoholowym,
• wspieranie inicjatyw kulturalno – sportowych propagujących zdrowe spędzanie czasu wolnego,
• współdziałanie z sąsiednimi gminami, organizacjami społecznymi, szkołami i parafią św. Krzysztofa w zakresie wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi,
• szkolenie własnej kadry realizatorów programów profilaktycznych (nauczyciele, instruktorzy),
• propagowanie regionalnych i ogólnopolskich programów i kampanii na rzecz ograniczania spożywania napojów alkoholowych,
• prowadzenie stałego systemu informacji na temat działań podejmowanych na rzecz profilaktyki uzależnień od alkoholu na terenie gminy oraz
w sąsiednich gminach i powiecie grodziskim.

2. Pomoc terapeutyczna realizowana poprzez:
• współpracę z instytucjami zajmującymi się profilaktyką problemów
alkoholowych, pomocą psychospołeczną i prawną osobom uzależnionym (placówki odwykowe, poradnie uzależnień, grupy wsparcia, kuratorzy sądowi, placówki oświatowe, GKRPA gmin sąsiednich),
• wspieranie inicjatyw tworzenia grup samopomocowych osób i rodzin zagrożonych problemem alkoholowym poprzez finansowanie zajęć edukacyjnych, integracyjnych i rekreacyjnych,
• kierowanie osób uzależnionych na badania pozwalające ustalić stopień uzależnienia od alkoholu, kierowanie wniosków do sądu o wszczęcie postępowania w sprawach obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu.

3. Przeciwdziałanie przemocy i agresji w rodzinie realizowane poprzez:
• koordynowanie działań dotyczących pomocy ofiarom przemocy, poprzez współpracę z:
1. Komisariatem Policji,
2. Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
3. przedstawicielami służby zdrowia,
4. poradnią uzależnień,
5. Sądem Rejonowym,
6. Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Grodzisku Mazowieckim,
7. Gminnym Ośrodkiem Pracy z Rodziną w Brwinowie,
8. Domem dla Bezdomnych Matek z Dziećmi Wspólnoty „Chleb Życia” w Brwinowie (w przypadku konieczności udzielenia szybkiej pomocy) oraz szkołami, organizacjami pozarządowymi i osobami fizycznymi realizującymi programy przeciwdziałania przemocy domowej,
• organizowanie wypoczynku dla osób będących ofiarami przemocy w rodzinie poprzez finansowanie kosztów turnusów wypoczynkowych i terapeutycznych,
• powszechne udostępnianie informacji o możliwościach uzyskania pomocy w najbliższych ośrodkach pomocy terapeutycznej.

4. Ograniczanie dostępności napojów alkoholowych realizowane poprzez
regularne (minimum 3 razy w roku) kontrolowanie punktów sprzedaży napojów alkoholowych pod względem przestrzegania ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi.

III. Realizatorami programu są:

1. w zakresie profilaktyki – Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, przeszkoleni pedagodzy szkolni, organizacje i podmioty posiadające udokumentowane kwalifikacje do przeprowadzania zajęć,
2. w zakresie prowadzenie punktu odrabiania lekcji – Zespół Szkół w Podkowie Leśnej,
3. w zakresie przeprowadzania rozmów motywujących do podjęcia leczenia – Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
4. w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie – Policja, Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Ośrodek Pomocy Społecznej, Poradnie Uzależnień,
5. w zakresie wydawania opinii o udzielenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
6. w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych – burmistrz miasta,
7. w zakresie ograniczania dostępności napojów alkoholowych – Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

IV. Zasady finansowania programu:

1. Finansowanie realizacji zadań programu będzie dokonywane z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, wnoszonych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenia burmistrza miasta.
2. Zadania realizowane w ramach niniejszego programu mogą być również finansowane z dotacji celowych Wojewody Mazowieckiego, Ministra Sportu, Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, a także darowizn, zapisów i innych wpływów od osób prawnych i fizycznych.

V. Zasady wynagradzania członków GKRPA

Ustala się miesięczną dietę dla przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w wysokości 150 zł. (sto pięćdziesiąt zł.) brutto, a dla członków komisji w wysokości 125 zł. (sto dwadzieścia pięć zł.) brutto.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2007 roku Nr 70, poz. 473 z późn. zm.) rada gminy uchwala corocznie gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, który określa sposób realizacji zadań gminy w tym zakresie.

Projekt nr 22/2011

w sprawie wyłapywania bezdomnych zwierząt na obszarze Miasta Podkowy Leśnej

UCHWAŁA Nr ………..
RADY MIASTA ………..
z dnia ………..
w sprawie wyłapywania bezdomnych zwierząt na obszarze Miasta Podkowy Leśnej
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 11 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 106, poz. 1002 z późn. zm.) w zw. z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. Nr 116, poz. 753),
w uzgodnieniu z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w Pruszkowie,
Rada Miasta ……….. uchwala, co następuje:

§ 1

1.Wyłapywanie bezdomnych zwierząt na obszarze Miasta Podkowa Leśna ma charakter :
1.) stały – w odniesieniu do pojedynczych zgłoszeń interwencyjnych dotyczących pozostawionych bez opieki zwierząt, w szczególności chorych lub powodujących zagrożenie dla otoczenia,
2.) okresowy – przeprowadzane w przypadkach przebywania na danym obszarze takiej ilości bezdomnych zwierząt, która stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa lub dla utrzymania czystości i porządku.
2.Definicję zwierząt bezdomnych zawiera art.4 pkt 16 w/cyt. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 106, poz. 1002 z późn. zm.) .

§ 2

1. Burmistrz Miasta ustala termin i obszar wyłapywania zwierząt.
2. Burmistrz organizuje akcję wyłapywania zwierząt. Burmistrz może w drodze umowy powierzyć wyłapywanie zwierząt w miarę potrzeby indywidualnych przypadkach podmiotowi prowadzącemu schronisko dla zwierząt lub przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą w tym zakresie.

§ 3

Burmistrz podaje do publicznej wiadomości, przez ogłoszenie na tablicach ogłoszeń i w prasie lokalnej, co najmniej na 21 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia wyłapywania zwierząt bezdomnych:
1) termin ich wyłapywania;
2) granice terenu, na którym będą wyłapywane;
3) adres schroniska, z którym uzgodniono umieszczenie zwierząt po wyłapaniu;
4) podmiot wykonujący wyłapywanie.

§ 4

1. Wyłapane zwierzęta zostaną niezwłocznie przewiezione do schroniska. Burmistrz Miasta jest zobowiązany do zawarcia stosownego porozumienia z podmiotem prowadzącym schronisko dla zwierząt.
2. Przed przewiezieniem do schroniska wyłapane zwierzęta mogą być przetrzymywane w miejscu ustalonym w umowie pomiędzy Burmistrzem a podmiotem przeprowadzającym wyłapywanie zwierząt.
3. W przypadku odłowienia bezdomnych zwierząt, które mogły zakazić człowieka wirusem wścieklizny, zostaną one poddane obowiązkowej obserwacji przez lekarza weterynarii wyznaczonego przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Pruszkowie.

§ 5

Właściciel może odebrać złapane zwierzę ze schroniska, pod warunkiem pokrycia poniesionych przez Miasto kosztów transportu, przetrzymywania i leczenia zwierzęcia.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego

Uzasadnienie
do uchwały Nr ………./2011
Rady Miasta Podkowy Leśnej
z dnia ……………………2011r.

w sprawie wyłapywania bezdomnych zwierząt na obszarze Miasta Podkowy Leśnej

Zgodnie z art. 11 ust.1 oraz ust.3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. z 2003 r. Nr 106, poz.1002 z póź. zm ) zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie należy do zadań gminy. Czynności te mogą być wykonywane wyłącznie na mocy uchwały rady gminy podjętej po uzgodnieniu z powiatowym lekarzem weterynarii oraz po zasięgnięciu opinii upoważnionego przedstawiciela organizacji społecznej , której statutowym celem działania jest ochrona zwierząt.
Pismem z dnia 28 stycznia 2011 roku znak PIWPr.Am.070-1/2/11 Powiatowy Lekarz Weterynarii w Pruszkowie zaopiniował pozytywnie treść w/w uchwały. Z uwagi na fakt, iż na terenie Podkowy Leśnej nie ma organizacji społecznej, której statutowym celem działania jest ochrona zwierząt, projekt uchwały nie zawiera takiej opinii.

Historia zmian >>

Historia zmian >>

Brak zmian dla tego postu.

Print Friendly, PDF & Email
MENU

BIP – Podkowa Leśna

Skip to content