I sesja

2 grudnia 2010 r.

1/2010

w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej.

UCHWAŁA NR I / …. /2010
RADY MIASTA PODKOWA LEŚNA
z dnia ………………… 2010 roku

w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru
wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej.

Na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1.

Przyjmuje się regulamin głosowania wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej zgodnie z brzmieniem załącznika do niniejszej uchwały.

§ 2.

Regulamin, o którym mowa w § 1 może być wykorzystywany w innych przypadkach głosowania tajnego.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik
do uchwały Nr I /…. / 2010
Rady Miasta Podkowy Leśnej
z dnia ………………2010 roku

Regulamin głosowania wyboru
wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej.

Rozdział I
Przepisy ogólne

§ 1

1. Wiceprzewodniczącego Rady Miasta, radni wybierają ze swego grona spośród nieograniczonej liczby kandydatów, w głosowaniu tajnym.
2. Głosowanie przeprowadza wybrana spośród radnych 3-osobowa Komisja Skrutacyjna.

§ 2

Prawo zgłaszania kandydatów przysługuje radnemu i grupie radnych.

§ 3

1. Głosowanie odbywa się przy pomocy kart do głosowania.
2. Karty do głosowania sporządza i rozdaje radnym Komisja Skrutacyjna po ustaleniu przez Radę listy radnych, którzy kandydują na stanowisko przewodniczącego Rady.
3. Karty opatrzone są pieczęcią Rady Miasta Podkowy Leśnej.

§ 4

Głosowanie odbywa się na sesji poprzez wywołanie przez członka Komisji Skrutacyjnej wg listy obecności, nazwiska radnego, który podchodzi do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzuca do niej kartę do głosowania.

§ 5

1. Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna ustala wyniki głosowania i sporządza protokół.
2. Protokół podpisują osoby wchodzące w skład Komisji Skrutacyjnej.
3. Wyniki wyborów ogłasza przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poprzez odczytanie protokołu na sesji.

§ 6

Wybór wiceprzewodniczącego Rady Miasta następuje bezwzględną większością głosów w obecności
co najmniej połowy ustawowego składu Rady Miasta Podkowy Leśnej, tj. 15 radnych.

Rozdział II
Zasady głosowania w przypadku zgłoszenia jednego kandydata

§ 7

Karty do głosowania sporządzone wg jednolitej formy zawierają brzmienie: „Karta do głosowania
w wyborach wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej” oraz pytanie „Czy jesteś za wyborem radnego ………………..(imię i nazwisko kandydata) na wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej”.
Obok nazwiska z prawej strony umieszcza się dwie jednakowe kratki: jedna nad wyrazem „tak”, druga nad wyrazem „nie”.

§ 8

1. Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie znaku „x” w kratce nad wyrazem „tak” opowiadając się
w ten sposób za wyborem, lub w kratce nad wyrazem „nie”, opowiadając się w ten sposób przeciwko wyborowi tego kandydata.
2. Jeżeli radny na karcie do głosowania:
• postawi znak „x” jednocześnie w kratce nad wyrazem „tak”, jak i w kratce nad wyrazem „nie”;
• nie postawił znaku „x” w kratce ani nad wyrazem „tak” ani nad wyrazem „nie”;
• wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1
– jego głos uważa się za nieważny.
3. Karty wyjęte z urny niesporządzone przez Komisje Skrutacyjną są kartami nieważnymi.
4. Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

§ 9

Kandydata na wiceprzewodniczącego Rady uważa się za wybranego, jeżeli w głosowaniu uzyskał bezwzględna większość głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady Miasta (znaków „x” w kratce nad wyrazem „tak”).

§ 10

1. W protokole, Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:
1) liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;
2) imię i nazwisko zgłoszonego kandydata;
3) liczbę głosów minimalną, konieczną do ważnego wyboru, zgodnie § 6 Regulaminu;
4) liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;
5) liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);
6) liczbę głosów nieważnych;
7) liczbę głosów ważnych;
8) liczbę głosów ważnych oddanych za wyborem kandydata;
9) liczbę głosów ważnych oddanych przeciw wyborowi kandydata
– a nadto stwierdza wynik wyborów, tzn. czy kandydat uzyskał wystarczającą liczbę głosów, o której mowa w pkt 3.
2. Komisja, odnotowuje w protokole, wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się
do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.
3. Ustala się wzór protokołu z przeprowadzonego głosowania zgodnie z brzmieniem załącznika nr 1
do Regulaminu.

Rozdział III
Zasady głosowania w przypadku zgłoszenia co najmniej dwóch kandydatów

§ 11

Karty do głosowania sporządzone wg jednolitej formy zawierają brzmienie: „Karta do głosowania w wyborach wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej.” oraz zamieszczone w kolejności alfabetycznej imiona i nazwiska radnych zgłoszonych na kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej. Obok każdego nazwiska prawej strony umieszcza się jednakową kratkę.

§ 12

1. Radni dokonują wyboru poprzez postawienie znaku „x” w jednej kratce, obok nazwiska kandydata, opowiadając się w ten sposób za wyborem tego kandydata na przewodniczącego Rady.
2. Jeżeli radny na karcie do głosowania:
• postawi znak „x” w więcej niż jednej kratce;
• nie postawił znaku „x” w kratce obok nazwiska żadnego kandydata;
• wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1
– głos taki uważa się za nieważny.
3. Karty wyjęte z urny, niesporządzone przez Komisję Skrutacyjną, są kartami nieważnymi.
4. Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

§ 13

Za wybranego na wiceprzewodniczącego Rady uważa się kandydata, który uzyskał bezwzględna większość głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady Miasta (znaków „x”
w kratce przy nazwisku tego kandydata).

§ 14

1. W przypadku, gdy zgłoszono więcej niż dwóch kandydatów, a w głosowaniu żaden z nich nie otrzymał wymaganej większości głosów, zgodnie z § 6 Regulaminu, przeprowadza się II turę głosowania spośród kandydatów, którzy otrzymali kolejno dwie największe ilości głosów lub spośród kandydatów, którzy otrzymali największą równą ilość głosów.
2. Jeżeli jeden z kandydatów otrzymał największą ilość głosów, ale ilość ta nie stanowi wymaganej większości, o której mowa w § 6 Regulaminu, a w następnej kolejności dwóch lub więcej kandydatów otrzymało równą ilość głosów, przeprowadza się dodatkowe głosowanie na tych kandydatów, a następnie II turę głosowania, o której mowa w ust. 1. W II turze głosowania bierze udział kandydat, który uzyskał największą ilość głosów w I turze głosowania oraz kandydat, który uzyskał największą ilość głosów
w głosowaniu dodatkowym.
3. W dodatkowym głosowaniu oraz w II turze głosowania Regulamin stosuje się odpowiednio.
4. W przypadku braku rozstrzygnięcia, mimo przeprowadzenia dwóch tur głosowania, przeprowadza się ponowne wybory łącznie z ponownym zgłaszaniem kandydatów.

§ 15

1. W protokole Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:
1) liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;
2) imiona i nazwiska zgłoszonych kandydatów;
3) liczbę głosów minimalną, konieczną do ważnego wyboru, zgodnie z § 6 Regulaminu;
4) liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;
5) liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);
6) liczbę głosów nieważnych;
7) liczbę głosów ważnych;
8) liczbę głosów ważnych oddanych na poszczególnych kandydatów a nadto stwierdza wynik wyborów.
2. Komisja odnotowuje w protokole wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.
3. Ustala się wzór protokołu z przeprowadzonego głosowania zgodnie z brzmieniem załącznika nr 2
do Regulaminu.

Załącznik Regulaminu głosowania wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia ………………2010 roku

Protokół z ustalenia wyników głosowania
w wyborach wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej
sporządzony na sesji w dniu …………………… r.

Komisja skrutacyjna w składzie:
1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – radny …………………………………………….;
(imię, imiona i nazwisko)
2) członek Komisji Skrutacyjnej – radny …………….……………………………………….;
3) członek Komisji Skrutacyjnej – radny …………………………………………………….. po wyjęciu kart
z urny i ich przeliczeniu stwierdza, co następuje:

1. Liczba radnych Rady Miasta Podkowy Leśnej obecnych na sesji uprawnionych do głosowania: ………………..
2. Na wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej zgłoszono kandydaturę radnego: ……………………………………………………..
(imię, imiona i nazwisko)
3. Minimalna liczba głosów do dokonania ważnego wyboru wiceprzewodniczącego Rady, wynosi …………..
4. Liczba radnych, którym wydano karty do głosowania: …………..
5. Liczba kart wyjętych z urny ………… , ilość kart wyjętych z urny różni się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, przypuszczalnie z powodu ………..………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6. Liczba głosów nieważnych: …………….
7. Liczba głosów ważnych: …………….
8. Liczba głosów ważnie oddanych za wyborem kandydata: …………….
9. Liczba głosów ważnie oddanych przeciw wyborowi kandydata: …………….

Wobec powyższego, komisja skrutacyjna stwierdza, że kandydat, radny …………………………………..………….. uzyskał/nie uzyskał minimalną/nej liczbę/y głosów (imię, imiona i nazwisko)
określona/nej w pkt 3 i został/nie został wybrany na wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej.

Ponadto Komisja stwierdza, że podczas głosownia zaszły następujące okoliczności, które mogły mieć wpływ na ważność głosowania: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Na tym protokół zakończono i podpisano:

1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej …………………………

2) Członek Komisji Skrutacyjnej …………………………

3) Członek Komisji Skrutacyjnej …………………………

Załącznik Regulaminu głosowania wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia ………………2010 roku

Protokół z ustalenia wyników głosowania
w wyborach wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej
sporządzony na sesji w dniu …………………… r.
Komisja skrutacyjna w składzie:
1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – radny …………………………………………….;
(imię, imiona i nazwisko)
2) członek Komisji Skrutacyjnej – radny ……………………………………………………;

3) członek Komisji Skrutacyjnej – radny …………………………………………………….. po wyjęciu kart z urny i ich przeliczeniu stwierdza, co następuje:
1. Liczba radnych Rady Miasta Podkowy Leśnej obecnych na sesji uprawnionych do głosowania: …………………….
2. Na wiceprzewodniczącego Rady Gminy …………………… zgłoszono kandydatury radnych:
1) ………………………………………………;
(imię, imiona i nazwisko)
2) ………………………………………………;

3) ………………………………………………
3. Minimalna liczba głosów do dokonania ważnego wyboru wiceprzewodniczącego Rady zgodnie z § 6 Regulaminu wynosi: …………….
4. Liczba radnych, którym wydano karty do głosowania: …………….
5. Liczba kart wyjętych z urny: ………….. Różnica ilości kart wyjętych a liczby osób, którym wydano karty do głosowania, powstała przypuszczalnie z powodu ………………………………………………………………………………………………………………………………
6. Liczba głosów nieważnych: …………….
7. Liczba głosów ważnych: …………….
8. Liczba głosów ważnych bez dokonania wyboru: …………….
9. Liczba głosów ważnie oddanych za wyborem poszczególnych kandydatów:
1) …………………………………………………… oddano głosów …………….;
(imię, imiona i nazwisko)
2) …………………………………………………… oddano głosów …………….;
3) …………………………………………………… oddano głosów …………….
Wobec powyższego komisja skrutacyjna stwierdza,*

Wariant I
że kandydat, radny …………………………………………….……….. uzyskał wymaganą liczbę
(imię, imiona i nazwisko)
głosów (określoną w pkt 3) i został wybrany na wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej

Wariant II
że żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby głosów (określonej w pkt 3) i należy przeprowadzić II turę głosowania spośród kandydatów:
1) ……………………………………………………….;
(imię, imiona i nazwisko)
2) ……………………………………………………….

Wariant III
że żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby głosów (określonej w pkt 3) i należy przeprowadzić dodatkowe głosowanie spośród kandydatów:
1) ……………………………………………………….;
(imię, imiona i nazwisko)
2) ………………………………………………………..
następnie II turę głosowania z udziałem kandydata, który uzyska największą liczbę głosów w głosowaniu dodatkowym oraz radnego ………………………………………………..,
(imię, imiona i nazwisko)
tj. kandydata, który uzyskał największą liczbę głosów w I turze głosowania.

Ponadto Komisja stwierdza, że podczas głosowania zaszły/nie* zaszły następujące okoliczności, które mogły mieć wpływ na ważność głosowania: ……………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………

Na tym protokół zakończono i podpisano:
1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej ………………………
2) Członek Komisji Skrutacyjnej ………………………
3) Członek Komisji Skrutacyjnej ………………………

* – wybrać właściwy wariant

2/2010

w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej.

UCHWAŁA NR I / …. /2010
RADY MIASTA PODKOWA LEŚNA
z dnia ………………… 2010 roku

w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru
przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej.

Na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1

Przyjmuje się regulamin głosowania wyboru przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej zgodnie z brzmieniem załącznika do niniejszej uchwały.

§ 2

Regulamin, o którym mowa w § 1 może być wykorzystywany w innych przypadkach głosowania tajnego.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik do uchwały Nr I /…. / 2010 Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia ………………2010 roku

Regulamin głosowania wyboru
Przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej.

Rozdział I
Przepisy ogólne

§ 1

1. Przewodniczącego Rady Miasta, radni wybierają ze swego grona spośród nieograniczonej liczby kandydatów, w głosowaniu tajnym.
2. Głosowanie przeprowadza wybrana spośród radnych 3-osobowa Komisja Skrutacyjna.

§ 2

Prawo zgłaszania kandydatów przysługuje radnemu i grupie radnych.

§ 3

1. Głosowanie odbywa się przy pomocy kart do głosowania.
2. Karty do głosowania sporządza i rozdaje radnym Komisja Skrutacyjna po ustaleniu przez Radę listy radnych, którzy kandydują na stanowisko przewodniczącego Rady.
3. Karty opatrzone są pieczęcią Rady Miasta Podkowy Leśnej.

§ 4

Głosowanie odbywa się na sesji poprzez wywołanie przez członka Komisji Skrutacyjnej wg listy obecności, nazwiska radnego, który podchodzi do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzuca do niej kartę do głosowania.

§ 5

1. Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna ustala wyniki głosowania i sporządza protokół.
2. Protokół podpisują osoby wchodzące w skład Komisji Skrutacyjnej.
3. Wyniki wyborów ogłasza przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poprzez odczytanie protokołu na sesji.

§ 6

Wybór przewodniczącego Rady Miasta następuje bezwzględną większością głosów w obecności
co najmniej połowy ustawowego składu Rady Miasta Podkowy Leśnej, tj. 15 radnych.

Rozdział II
Zasady głosowania w przypadku zgłoszenia jednego kandydata

§ 7

Karty do głosowania sporządzone wg jednolitej formy zawierają brzmienie: „Karta do głosowania
w wyborach przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej” oraz pytanie „Czy jesteś za wyborem radnego ………………..(imię i nazwisko kandydata) na przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej”.
Obok nazwiska z prawej strony umieszcza się dwie jednakowe kratki: jedna nad wyrazem „tak”, druga nad wyrazem „nie”.

§ 8

1. Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie znaku „x” w kratce nad wyrazem „tak” opowiadając się
w ten sposób za wyborem, lub w kratce nad wyrazem „nie”, opowiadając się w ten sposób przeciwko wyborowi tego kandydata.
2. Jeżeli radny na karcie do głosowania:
• postawi znak „x” jednocześnie w kratce nad wyrazem „tak”, jak i w kratce nad wyrazem „nie”;
• nie postawił znaku „x” w kratce ani nad wyrazem „tak” ani nad wyrazem „nie”;
• wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1
– jego głos uważa się za nieważny.
3. Karty wyjęte z urny niesporządzone przez Komisje Skrutacyjną są kartami nieważnymi.
4. Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

§ 9

Kandydata na przewodniczącego Rady uważa się za wybranego, jeżeli w głosowaniu uzyskał bezwzględna większość głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady Miasta (znaków „x” w kratce nad wyrazem „tak”).

§ 10

1. W protokole, Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:
1) liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;
2) imię i nazwisko zgłoszonego kandydata;
3) liczbę głosów minimalną, konieczną do ważnego wyboru, zgodnie § 6 Regulaminu;
4) liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;
5) liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);
6) liczbę głosów nieważnych;
7) liczbę głosów ważnych;
8) liczbę głosów ważnych oddanych za wyborem kandydata;
9) liczbę głosów ważnych oddanych przeciw wyborowi kandydata
– a nadto stwierdza wynik wyborów, tzn. czy kandydat uzyskał wystarczającą liczbę głosów, o której mowa w pkt 3.
2. Komisja, odnotowuje w protokole, wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się
do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.
3. Ustala się wzór protokołu z przeprowadzonego głosowania zgodnie z brzmieniem załącznika nr 1
do Regulaminu.

Rozdział III
Zasady głosowania w przypadku zgłoszenia co najmniej dwóch kandydatów

§ 11

Karty do głosowania sporządzone wg jednolitej formy zawierają brzmienie: „Karta do głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej.” oraz zamieszczone w kolejności alfabetycznej imiona i nazwiska radnych zgłoszonych na kandydatów na przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej. Obok każdego nazwiska prawej strony umieszcza się jednakową kratkę.

§ 12

1. Radni dokonują wyboru poprzez postawienie znaku „x” w jednej kratce, obok nazwiska kandydata, opowiadając się w ten sposób za wyborem tego kandydata na przewodniczącego Rady.
2. Jeżeli radny na karcie do głosowania:
• postawi znak „x” w więcej niż jednej kratce;
• nie postawił znaku „x” w kratce obok nazwiska żadnego kandydata;
• wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1
– głos taki uważa się za nieważny.
3. Karty wyjęte z urny, niesporządzone przez Komisję Skrutacyjną, są kartami nieważnymi.
4. Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

§ 13

Za wybranego na przewodniczącego Rady uważa się kandydata, który uzyskał bezwzględna większość głosów
w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady Miasta (znaków „x” w kratce przy nazwisku tego kandydata).

§ 14

1. W przypadku, gdy zgłoszono więcej niż dwóch kandydatów, a w głosowaniu żaden z nich nie otrzymał wymaganej większości głosów, zgodnie z § 6 Regulaminu, przeprowadza się II turę głosowania spośród kandydatów, którzy otrzymali kolejno dwie największe ilości głosów lub spośród kandydatów, którzy otrzymali największą równą ilość głosów.
2. Jeżeli jeden z kandydatów otrzymał największą ilość głosów, ale ilość ta nie stanowi wymaganej większości, o której mowa w § 6 Regulaminu, a w następnej kolejności dwóch lub więcej kandydatów otrzymało równą ilość głosów, przeprowadza się dodatkowe głosowanie na tych kandydatów, a następnie II turę głosowania, o której mowa w ust. 1. W II turze głosowania bierze udział kandydat, który uzyskał największą ilość głosów w I turze głosowania oraz kandydat, który uzyskał największą ilość głosów
w głosowaniu dodatkowym.
3. W dodatkowym głosowaniu oraz w II turze głosowania Regulamin stosuje się odpowiednio.
4. W przypadku braku rozstrzygnięcia, mimo przeprowadzenia dwóch tur głosowania, przeprowadza się ponowne wybory łącznie z ponownym zgłaszaniem kandydatów.

§ 15

1. W protokole Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:
1) liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;
2) imiona i nazwiska zgłoszonych kandydatów;
3) liczbę głosów minimalną, konieczną do ważnego wyboru, zgodnie z § 6 Regulaminu;
4) liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;
5) liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);
6) liczbę głosów nieważnych;
7) liczbę głosów ważnych;
8) liczbę głosów ważnych oddanych na poszczególnych kandydatów a nadto stwierdza wynik wyborów.
2. Komisja odnotowuje w protokole wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.
3. Ustala się wzór protokołu z przeprowadzonego głosowania zgodnie z brzmieniem załącznika nr 2
do Regulaminu.

Załącznik Regulaminu głosowania wyboru Przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia ………………2010 roku

Protokół z ustalenia wyników głosowania
w wyborach przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej
sporządzony na sesji w dniu …………………… r.

Komisja skrutacyjna w składzie:
1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – radny …………………………………………….;
(imię, imiona i nazwisko)
2) członek Komisji Skrutacyjnej – radny …………….……………………………………….;
3) członek Komisji Skrutacyjnej – radny …………………………………………………….. po wyjęciu kart
z urny i ich przeliczeniu stwierdza, co następuje:

1. Liczba radnych Rady Miasta ……………. obecnych na sesji uprawnionych do głosowania: ………………..
2. Na przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej zgłoszono kandydaturę radnego: ……………………………………………………..
(imię, imiona i nazwisko)
3. Minimalna liczba głosów do dokonania ważnego wyboru przewodniczącego Rady, wynosi …………..
4. Liczba radnych, którym wydano karty do głosowania: …………..
5. Liczba kart wyjętych z urny ………… , ilość kart wyjętych z urny różni się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, przypuszczalnie z powodu ………..………… …………………………………………………………………………………………………………………………
6. Liczba głosów nieważnych: …………….
7. Liczba głosów ważnych: …………….
8. Liczba głosów ważnie oddanych za wyborem kandydata: …………….
9. Liczba głosów ważnie oddanych przeciw wyborowi kandydata: …………….

Wobec powyższego, komisja skrutacyjna stwierdza, że kandydat, radny …………………………………..………….. uzyskał/nie uzyskał minimalną/nej liczbę/y głosów
(imię, imiona i nazwisko)
określona/nej w pkt 3 i został/nie został wybrany na przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej

Ponadto Komisja stwierdza, że podczas głosownia zaszły następujące okoliczności, które mogły mieć wpływ na ważność głosowania: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Na tym protokół zakończono i podpisano:

1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej …………………………

2) Członek Komisji Skrutacyjnej …………………………

3) Członek Komisji Skrutacyjnej …………………………

Załącznik Regulaminu głosowania wyboru Przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej z dnia ………………2010 roku

Protokół z ustalenia wyników głosowania
w wyborach przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej
sporządzony na sesji w dniu …………………… r.
Komisja skrutacyjna w składzie:
1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – radny …………………………………………….;
(imię, imiona i nazwisko)
2) członek Komisji Skrutacyjnej – radny ……………………………………………………;

3) członek Komisji Skrutacyjnej – radny …………………………………………………….. po wyjęciu kart z urny i ich przeliczeniu stwierdza, co następuje:
1. Liczba radnych Rady Miasta Podkowy Leśnej. obecnych na sesji uprawnionych do głosowania: …………………….
2. Na przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej zgłoszono kandydatury radnych:
1) ………………………………………………;
(imię, imiona i nazwisko)
2) ………………………………………………;

3) ………………………………………………
3. Minimalna liczba głosów do dokonania ważnego wyboru przewodniczącego Rady zgodnie z § 6 Regulaminu wynosi: …………….
4. Liczba radnych, którym wydano karty do głosowania: …………….
5. Liczba kart wyjętych z urny: ………….. Różnica ilości kart wyjętych a liczby osób, którym wydano karty do głosowania, powstała przypuszczalnie z powodu ……
…………………………………………………………………………………………………………………………
6. Liczba głosów nieważnych: …………….
7. Liczba głosów ważnych: …………….
8. Liczba głosów ważnych bez dokonania wyboru: …………….
9. Liczba głosów ważnie oddanych za wyborem poszczególnych kandydatów:
1) …………………………………………………… oddano głosów …………….;
(imię, imiona i nazwisko)
2) …………………………………………………… oddano głosów …………….;
3) …………………………………………………… oddano głosów …………….
Wobec powyższego komisja skrutacyjna stwierdza,*

Wariant I
że kandydat, radny …………………………………………….……….. uzyskał wymaganą liczbę
(imię, imiona i nazwisko)
głosów (określoną w pkt 3) i został wybrany na przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej

Wariant II
że żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby głosów (określonej w pkt 3) i należy przeprowadzić II turę głosowania spośród kandydatów:
1) ……………………………………………………….;
(imię, imiona i nazwisko)
2) ……………………………………………………….

Wariant III
że żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby głosów (określonej w pkt 3) i należy przeprowadzić dodatkowe głosowanie spośród kandydatów:
1) ……………………………………………………….;
(imię, imiona i nazwisko)
2) ………………………………………………………..
następnie II turę głosowania z udziałem kandydata, który uzyska największą liczbę głosów w głosowaniu dodatkowym oraz radnego ………………………………………………..,
(imię, imiona i nazwisko)
tj. kandydata, który uzyskał największą liczbę głosów w I turze głosowania.

Ponadto Komisja stwierdza, że podczas głosowania zaszły/nie* zaszły następujące okoliczności, które mogły mieć wpływ na ważność głosowania: ……………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………

Na tym protokół zakończono i podpisano:
1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej ………………………
2) Członek Komisji Skrutacyjnej ………………………
3) Członek Komisji Skrutacyjnej ………………………

* – wybrać właściwy wariant

3/2010

w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miasta

UCHWAŁA NR I/ …./2010
RADY MIASTA PODKOWY LEŚNEJ
z dnia ……………………. 2010 r.

w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miasta

Na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1

Stwierdza się, że w wyniku tajnego głosowania bezwzględną większością głosów
na Przewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej został/a wybrany/a radny/a ……………………………………… ………………….

§ 2

Protokół Komisji Skrutacyjnej z głosowania stanowi integralną część uchwały.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

4/2010

w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta

UCHWAŁA NR I /  2010
RADY MIASTA PODKOWA LEŚNA
z dnia ………………. 2010 r.

w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta

Na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) Rada Miasta Podkowy Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1

Stwierdza się, że w wyniku tajnego głosowania bezwzględną większością głosów
na Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Podkowy Leśnej został/a wybrany/a radny/a ………………………………………………………………………………..

§ 2

Protokół Komisji Skrutacyjnej z głosowania stanowi integralną część uchwały.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Historia zmian >>

Historia zmian >>

Brak zmian dla tego postu.

Print Friendly, PDF & Email
MENU

BIP – Podkowa Leśna

Skip to content